Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk

All Activity

This stream auto-updates     

1. Today
  2. Altibox Norway Chess 2019

CARLSEN TIL VG: «USIKKER» PÅ OM HAN VIL FORSVARE VM-TITTELEN I 2020
  3. Altibox Norway Chess 2019

Jeg kjenner mange fornuftige personer som er for. Jeg kjenner mange fornuftige personer som er imot. Derfor synes jeg det er veldig synd at det blir såpass usaklig diskusjon som det blir enkelte steder. F.eks. på Facebook-siden som er opprettet for diskusjon rundt avtalen. Det blir en del splittelse, men de fleste er heldigvis relativt saklige. Det er jo også en del (motstandere) som truer med å ikke delta i NM, samt melde seg ut, dersom Norges Sjakkforbund inngår en avtale med Kindred. Det er jo veldig synd hvis det får slike følger. Foreløpig synes jeg vel det ser ut som om de fleste klubbene er motstandere av avtalen, men jeg er usikker på hva utfallet blir på kongressen under Landsturneringen i juli.
  4. Yesterday
  5. Altibox Norway Chess 2019

CARLSEN-FAMILIEN SIER JA TIL AVTALE MED UTENLANDSK BETTINGSELSKAP
  6. Last week
  7. Altibox Norway Chess 2019

Neste turnering er 24.juni - 9. juli, Zagreb: 11 partier langsjakk.
  8. Altibox Norway Chess 2019

Ja, armageddon tap men turneringsseier
  9. Altibox Norway Chess 2019

Ja, ja, så ble det et Armageddon-tap. Flott turnering
  10. Altibox Norway Chess 2019

Da ble det remis og armageddon
  11. Altibox Norway Chess 2019

Remis. For et parti!
  12. Altibox Norway Chess 2019

Og der tok jeg heldigvis feil
  13. Altibox Norway Chess 2019

Uff nå står Magnus til tap om Caruana finner trekket. Det tror jeg han gjør
  14. Altibox Norway Chess 2019

Spenstig spill av Magnus med svart, og spennende parti nå. Kan han gå hen og vinne?
  15. Altibox Norway Chess 2019

Hadde vært så kult om Magnus slo Caruana idag med svart .. sånn bare fordi Men blir artig å følge med likevel, uansett hvordan det går. Virkelig gøy at Magnus gjør det så ufattelig bra for tiden. At han også vinner Norway Chess (med stil!) sier mye om hvor sterkt han står mentalt nå, i forhold til bare få år tilbake. Da kunne du se at å vinne på hjemmebane var nesten "for viktig" for ham.
  16. Altibox Norway Chess 2019

Takker! Godt å høre! Jeg misforstod.
  17. Altibox Norway Chess 2019

På Liveratingen har Magnus gått ned 1.7 hittil i denne turneringen. Vil muligens prøve å pynte på dette i morgen mot Caruana.
  18. Altibox Norway Chess 2019

Bare tanken på å inngå avtalen er negativt (heldigvis enda ikke inngått).
  19. Altibox Norway Chess 2019

Nei, ingen avtale inngått enda.
  20. Altibox Norway Chess 2019

Avtalen er vel ikke inngått enda?
  21. Altibox Norway Chess 2019

Der vant Caruana og Magnus har allerede vunnet turneringen en runde før slutt.
  22. Altibox Norway Chess 2019

Aronian måtte gi opp og Magnus har vunnet turneringen en runde før slutt
  23. Altibox Norway Chess 2019

Jeg synes sjakkforbundet burde holdt seg for god til å inngå avtalen de har gjort.
  24. Altibox Norway Chess 2019

Seier! Ser ut som om han går mot turneringsseier allerede i dag. Aronian står ikke bra
  25. Altibox Norway Chess 2019

1-0
  26. Altibox Norway Chess 2019

Når Magnus står godt kan det virke som han ikke legger så mye energi i å finne det absolutt beste trekket. Han bare gjør trekk som er gode nok. Evalueringen kan vandre litt, men han har stålkontroll ... Mulig det bare er meg som føler det slik , men er ikke bekymra i det hele tatt.
  27. Altibox Norway Chess 2019

Imponerende parti av Magnus, selv om fordelen på computeren gikk ned for noen trekk siden.
  28. Altibox Norway Chess 2019

går rette veien ...
  1. Load more activity