Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk
Sesse

Tata Steel Chess 2017

Recommended Posts

JEB    486

Skuffende av Nepo å spille på den måten. Tipper Magnus er rimelig forbannet, og frykter det påvirker hans spill også.

Gegga    471

De to første variantene til Chessbomb er vel PRIKK like, bortsett fra trekkrekkefølgen. Det ene gir 3,12 og det andre 3,07 til So.

Tb8 er det siste trekket som vinner.

Det er nokså garantert at So finner en av disse to variantene.

JEB    486

Adhiban med seier med sort mot Rapport. Imponerende turnering av ham.

Edit: Og der vant van Wely mot Harikrishna

Edited by JEB

ArcticStones    299
1 minute ago, Inge «Insan» Harkestad said:

Nå heier jeg på Wojtaszek. Det er litt forsmedelig om unge Wei (som akkurat nå står godt) skal ende opp med bedre score enn Carlsen.

Jeg må innrømme at jeg heier på Wei Yi. Flott om den unge kineseren tar denne seieren. Og det er kjempebra at Magnus får stadige sterkere konkurranse! Det er nettopp dette som er nødvendig for at han skal utvikle seg videre.

Tarjei    103

Tekniske problemer med partiet til Aryan, men stillingen ser lovende ut for han. Han står bonde over, fribonde på d2 og ulikefarget løpersluttspill. Best tid har han også. Tror han vinner det og gjør en kjempeturnering.

• Like 3

Det er sagt mange ganger, men tåler å repeteres: Når Magnus gjør en dårlig turnering så blir han nummer to eller tre. Når alle andre gjør dårlige turneringer så havner på nederste halvdelen av tabellen. Det er klasseforskjell! På ratingen er Caruana og So ca 15 bak. Jeg er ikke spesielt bekymra for at Magnus ikke skal trone på toppen når året er omme.

• Like 1

Yin    108
1 hour ago, JEB said:

Akkurat nå frykter jeg mest for ratingen.... 

Short spiller mot Caruana idag, og så langt ligger Short bedre an ... :)

*hopper ut av "alternativ fakta" for et øyeblikk*

Må si jeg er imponert over So for tiden! Han har vel ikke tapt på ørti-førti partier...? Velfortjent seier; og greit at han vant ved å vinne sitt siste parti; beste måten!
Artig med konkurranse - men som det ble sagt her av Jørgen Johansen; MC er sjeeeelden dårligere enn delt-første/andre/tredje plass. Han kommer alltid sterkere tilbake; og gjerne viser at han har lært fra tidligere tap. Gleder meg til neste turnering! Så lenge han føler han har mer å lære, har vi spennende sjakkpartier ivente :)

• Like 1