Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk
Sign in to follow this  
Sjakkspira

Hurtig - og lynsjakk VM

Recommended Posts

Gegga    471

Jeg vil ikke påstå at Sesse finner de ALLER mest spennende partiene å følge etter at Magnus sitt parti er slutt ... :-)

Irriterende med tap mot Karjakin. Men 1,5 poeng tapt kan være greit nok. Dersom han ikke taper flere partier i dag.

Men Karjakin har nå slått Magnus og Grischuk. Hvem kan stoppe Karjakin?

Gegga    471

Gøy at Morozevich er med her! Lenge siden jeg har sett han. Magnus møtte han i lyn-VM i 2014. 

Men før det, var det i 2013 de møttes sist.

Gegga    471

Herlig! Magnus med fin seier mot Morozevich. Sistnevnte rotet seg bort i sluttspillet. Og Magnus har scoret fryktelig bra i dag!

8,5 av 10 er skjema til 17,85 poeng. Det burde holde med 16,5 eller 17 for å vinne når det spilles 21 partier.
Men Karjakin og Magnus holder altså skjema til nesten 18 poeng!

JEB    486

Visste ikke Leko var med jeg. Men, ikke så mange remis her, så de synes godt på resultatlista. Remis mot Naka :)

Gegga    471

Helt utrolig tabbe av Salem, som gir bort matt i 1 trekk. Der kunne Magnus tatt en enslig ledelse. VELDIG irriterende.

Gegga    471

Irriterende. Nå har Karjakin hatt litt "gli" etter heldig seier i runde 10, og nå altså med sluttspill-seier mot Nepo.

Imponerende score av Karjakin!

ArcticStones    299

Her snør det. Det er ventet opp mot 60 cm i natt. Og med vindstyrke opp mot 40 knop (vel 70 km/t) kan det bli heftig!

Har båret inn masse ved. Og vi har fyllt vannflasker i tilfelle strømmen går. Det gjøre det rett som det er om vinteren – som oftest bare i noen timer, men det hender strømmen blir bort i dagesvis. Intet problem! Kaffe og middag kan vi forberede på vedovnen. Og vi har en kasse med nyinnkjøpt vin.

Ha en fin kveld! Takk for følget. Krysser fingrene og håper på nettforbindelse også i morgen. B|

Edited by ArcticStones
  • Like 2

Gegga    471

Det virker helt klart som stammingen til Karjakin skyldes nerver? Jeg hører nesten ingen stamming i intervjuet med NRK.
Karjakin så veldig avslappet og rolig ut.