Sjakkspira 523 Report post Posted December 26, 2016 Vi har med 4 nordmenn i VM. Magnus Carlsen, Simen Agdestein, Aryan Tari og Johan-Sebastian Christensen. Endelig stilling i hurtigsjakk: 1. plass: Vassily Ivanchuk 11 poeng 2. plass: Alexander Grischuk 11 poeng 3. plass: Magnus Carlsen 11 poeng 57. plass: Aryan Tari 7.5 poeng 91. plass: Simen Agdestein 6 poeng 101. plass: Johan - Sebastian Christiansen 8 poeng Foreløpig stilling i lynsjakk 1. plass: Karjakin 10 poeng 2. plass: Carlsen 10 poeng 3. plass: Dubov 8.5 poeng 67. plass: Tari 5.5 poeng 88. plass: Agdestein 4.5 poeng 95. plass: Christiansen 4.5 poeng Rundeoppsett 26. desember: Hurtigsjakk 27. desember: Hurtigsjakk 28. desember: Hurtigsjakk 29. desember: Lynsjakk 30. desembder: Lynsjakk Alle dagene starter klokken 13.00 Linker Hjemmesiden Chessbomb Sesse VG direkte NRK 4 Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted December 26, 2016 Kom akkurat hjem å ser at ingen har startet en tråd, så jeg satt sammen en rask en. 6 Share this post Link to post Share on other sites
Egko 9 Report post Posted December 27, 2016 Sitter og analyserer Christiansen - Agdestein runde 2 i hurtigsjakken. De ble enige om remis pga. feil løper. Men hvis det er rett at Christiansen siste trekk var 76. Ke4 (som står i notert) så viser det seg at Agdestein har forsert matt i 12 trekk ifølge min computer. Så Simen tok nok en litt for tidlig remis der. Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted December 27, 2016 Flott start av Magnus i dag! 2 Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted December 27, 2016 1-0 i dagens første runde 1 Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted December 27, 2016 (edited) Ja, en flott seier av Magnus. Men også av Aronian – turneringen har en ny leder. Også Grischuk hadde en praktfull finst i dagens første runde. Ellers mange partier med remis, noe som hjelper Magnus minske luken til teten. Edit: Og der var endelig Mamedov--Malakhov ferdig! Edited December 27, 2016 by ArcticStones Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted December 27, 2016 (edited) Magnus har nå kun tre spillere foran seg: Aronian: 5,5 poeng Grischuk: 5,0 Korobov: 5,0 ...og åtte andre deltakere med samme poengsum (4,5). Edited December 27, 2016 by ArcticStones Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted December 27, 2016 (edited) Praktfull spill av Ivanchuk! Den sympatiske stormesteren er nesten uslåelig når han er på sitt beste. Der tipper jeg muligheten til turneringsseier glapp for Magnus. (Likevel: Bra for Magnus at det ble remis mellom Aronian og Grischuk.) Edited December 27, 2016 by ArcticStones 1 Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted December 27, 2016 Nemesis Ivanchuk.... Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted December 27, 2016 Iskaldt av Magnus. Herlig seier, selv om Magnus ikke er fornøyd med spillet i NRK-intervjuet 1 Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted December 27, 2016 Ikke helt flyt så langt. Jeg har fått fulgt alt for lite med til nå. Håper å få med meg en solid sluttspurt fra Magnus! Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted December 27, 2016 Hadde jo vært gøy om Ivanchuk vant hele greia? Dersom da ikke MC vinner ... 1 Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted December 27, 2016 (edited) Det var en fokusert Magnus!! Nydelig med en slik seier. Edited December 27, 2016 by JEB 2 Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted December 27, 2016 (edited) 18 minutes ago, JEB said: Det var en fokusert Magnus!! Nydelig med en slik seier. Praktfullt! En herlig Magnus-seier på et avgjørende tidspunkt. Jeg gikk dessverre glipp av seieren mot Jakovenko. Jeg har nå stor tro på at Magnus vinner hele greia! Ett parti igjen i dag – deretter fem nye partier i morgen. En herlig romjul! Edited December 27, 2016 by ArcticStones 2 Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted December 27, 2016 Jippi, supert å miste internett rett før partiet mot Aronian.... Heldigvis kunne jeg følge med på NRK. Bra med remis mot Aronian med svart. Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted December 27, 2016 Artig å se kjempeprestasjonene til Ivantsjuk. Dersom turneringsseieren skal gå til noen andre enn Magnus, ser jeg gjerne at Ivantsjuk tar gull! Share this post Link to post Share on other sites
Crukis 64 Report post Posted December 27, 2016 9 timer siden, Egko skrev: Sitter og analyserer Christiansen - Agdestein runde 2 i hurtigsjakken. De ble enige om remis pga. feil løper. Men hvis det er rett at Christiansen siste trekk var 76. Ke4 (som står i notert) så viser det seg at Agdestein har forsert matt i 12 trekk ifølge min computer. Så Simen tok nok en litt for tidlig remis der. Kan se for meg at de satte kongen hans på e4 for å indikere remis, og så ble det registrert av automatikken som et trekk. Har forstått det slik at kongene settes i midten av brettet på litt ulike måter for indikere resultatet av partiet. Konger på e4 og d5 indikerer seier for hvit Konger på d4 og e5 indikerer seier for svart Konger på e4 og e5 indikerer remis? 2 Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted December 28, 2016 I dag håper jeg vi får se Magiske Magnus! Første hinder er Korobov med hvit. Lykke til Magnus! 1 Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted December 28, 2016 18. Ng5 Magnus?? Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted December 28, 2016 Huff, dette var ikke gøy Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted December 28, 2016 I følge Sesse gikk det fra vunnet stilling litt før trekk 18 til klart tapt etter 18. Ng5. Dette var bare trist. Share this post Link to post Share on other sites
Egko 9 Report post Posted December 28, 2016 15 timer siden, Crukis skrev: Kan se for meg at de satte kongen hans på e4 for å indikere remis, og så ble det registrert av automatikken som et trekk. Har forstått det slik at kongene settes i midten av brettet på litt ulike måter for indikere resultatet av partiet. Konger på e4 og d5 indikerer seier for hvit Konger på d4 og e5 indikerer seier for svart Konger på e4 og e5 indikerer remis? Ok. Takk for svar. Greit å vite. Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted December 28, 2016 Vel, nå er det all in ! Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted December 28, 2016 Jeg har nettopp logget meg på. Ser til mitt sjokk at Magnus tapte mot Korobov i dagens første runde. Det var uventet! Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted December 28, 2016 Ja, Magnus sto veldig bra allerede etter 10-12 trekk. Korobov var veldig nær på å gi opp etter 12 trekk!! Men så trodde Magnus at han hadde matt i h-linjen. Dessverre overså han Lxg2, som dekker h3-feltet. Magnus kommer ikke dit med dronningen, og da er det bare kliss tap. Men nå spilles det jo litt ujevnt i toppen også, så dersom Magnus skulle vinne de 4 siste, er det kanskje nok. Magnus kan jo være 1 poeng bak Nepo etter 7. runde. I så tilfelle trenger han "kun" slå Nepo, og være à poeng med han. Og med bedre kvalitet, vil Magnus gå forbi (slik det ser ut foreløpig, men det endrer seg jo fort ...) Jeg har allikevel ikke HELT troen på at Magnus klarer 4 på rad. Og det er heller ikke sikkert at dette holder, selv om det naturligvis kan være nok. 1 Share this post Link to post Share on other sites