Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk
Sign in to follow this  
Sjakkspira

Sjakk-VM, Tie-Breaks

Recommended Posts

Crukis    64

Imponerende. Magnus har fordel både på evalueringen og tiden - igjen! 

Kan ikke forstå annet enn at dette må gi en seier til slutt. Ideen nå er angrep på kongefløyen for Magnus. 

• Like 1

ArcticStones    299
9 minutes ago, Crukis said:

Skal vi tro vi får et parti nå hvor Magnus forsvarer seg til remis a la det Karjakin gjorde i forrige runde. Håper i alle fall at Magnus ikke overspiller slik at det går helt galt.

Nei, Magnus har allerede utjevnet – faktisk ser vi et herlig minustegn! Og Verdensmester har 6 minutter mer på klokken!

Dette lover godt.

.

Edit: Skulle ønske det gikk an å snu brettet hos Sesse. Stillingen ser som regel bedre ut fra Magnus sitt perspektiv. B|

Edited by ArcticStones
  • Like 2

ArcticStones    299
7 minutes ago, Inge «Insan» Harkestad said:

Synd at ikke Carlsen slo med g-bonden, 29...gxf6. Det hadde gitt en veldig spennende stilling. Men 29...Lxf6 var nok en helt grei, praktisk beslutning.

Helt enig! Det virket definitivt som et Magnus-trekk med gxSf6. Dette hadde åpnet g-linjen for tårn og dronning – og et trolig drepende angrep!

Edit: Jeg tror dette går mot en kjærkommen seier!! :)

.

YES!!!

Edited by ArcticStones

JEB    486

Endelig tilbake fra julebordmed gamle kollegaer på byen. Hyggelig, veldig hyggelig, men herregud så spennende å følge med på mobil. Da han stod til vinst var jeg så nervøs at jeg måtte følge med på toalettet. Fikk diverse sms om hvor spennende det var, og om jeg overlevde. Jeg svarte at jeg ikke visste. Etterpå fant jeg ut at jeg hadde sendt meldingene fra dametoalettet.... Ja, ja, møtte ingen damer....

Kom igjen nå Magnus!!

• Like 4