Sjakkspira 523 Report post Posted November 24, 2016 Sjakk-VM spilles i år i New York. Arenaen er Fulton Market building med utsikt over Brooklyn Bridge. I runde 10 spiller magnus med de hvite brikkene. Foreløpig stilling etter runde 9 Karjakin: 5 Carlsen: 4 Rundeoppsett Hver runde starter 20.00 norsk tid. Fredag 11. november: Runde 1 Lørdag 12. november: Runde 2Søndag 13. november: Hviledag Mandag 14. november: Runde 3 Tirsdag 15. november: Runde 4Onsdag 16. november: Hviledag Torsdag 17. november: Runde 5 Fredag 18. november: Runde 6Lørdag 19. november: Hviledag Søndag 20. november: Runde 7 Mandag 21. november: Runde 8Tirsdag 22. november: Hviledag Onsdag 23. november: Runde 9 Torsdag 24. november: Runde 10Fredag 25. november: Hviledag Lørdag 26. november: Runde 11Søndag 27. november: Hviledag Mandag 28. november: Runde 12Tirsdag 29. november: Hviledag Onsdag 30. november: Tie-break Tidskontroll 100 minutter de første 40 trekkene, 50 minutter de neste 20 trekkene, 15 minutter på resten av partiet. Det er 30 sekunders tillegg pr. trekk fra trekk 1. Regler De spiller 12 partier. Førstemann til 6.5 poeng vinner. Ved lik score etter 12 runder spiller de tie-breaks. Trekningen av farger skjer på åpningssermonien. For tie breaks partiene blir det foretatt ny trekning. Tidskontrollen for tiebreaks er 25 minutter pr.spiller + 10 sek. tillegg fra trekk 1. Linker Hjemmesiden Chessbomb Sesse ICC Chess24 Reglementet VG live I Norge er det NRK og VGTV som sender sjakk-VM. 4 Share this post Link to post Share on other sites
Nikolai80 36 Report post Posted November 24, 2016 Jeg savner den tryggheten jeg bestandig sitter med når Magnus setter seg ned med hvite brikker. At Magnus skal måtte vinne i aller siste parti, med kniven på strupen, er en tanke jeg har liten sans for. Jeg tror han her vil overpresse for tidlig, og tålmodigheten vil felle ham. Etter min mening blir dermed dagens parti do or don´t for Magnus. Come on Magnus!! Share this post Link to post Share on other sites
Yin 108 Report post Posted November 24, 2016 O'hoi! Idag trenger vi å se at MC er tilbake i vinnermodus igjen! - at han både har tålmodigheten, dødsforakten, iskald skalle, og ikke minst, kvernen klar! 3 Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted November 24, 2016 Spansk igjen. Alt ved det samme i åpningen. Vi får bare håpe at ikke alt blir ved det samme også når det gjelder resultatet. Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted November 24, 2016 Er alle på SjakkBomba, siden det er så stille her? Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted November 24, 2016 1 minutt siden, ArcticStones skrev: Er alle på SjakkBomba, siden det er så stille her? Der også 1 Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted November 24, 2016 (edited) Håpet på Kg2, men kan fint leve med Kh1 så lenge han vinner Edited November 24, 2016 by JEB 3 Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted November 24, 2016 Bare ta den tiden du trenger Karjakin - 22 minutter nå.... 2 Share this post Link to post Share on other sites
Jørgen Johansen 185 Report post Posted November 24, 2016 Jeg tror Karjakin fått litt nerver jeg. Redd for å gjøre feil, derav lang tenketid. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Erling Svensen 185 Report post Posted November 24, 2016 Endelig ser vi at nervene begynner å påvirke Karjakin. Vanskelig å skjønne grunnen til den lange tenketiden. Share this post Link to post Share on other sites
Jørgen Johansen 185 Report post Posted November 24, 2016 Nå koker det i skallen på Karjakin! Det liker jeg! 1 Share this post Link to post Share on other sites
JorgenBL 11 Report post Posted November 24, 2016 Akkurat nå, Jørgen Johansen skrev: Nå koker det i skallen på Karjakin! Det liker jeg! Og det ser ikke ut som om han finner det optimale trekket heller! 2 Share this post Link to post Share on other sites
Erling Svensen 185 Report post Posted November 24, 2016 4500 ser på analysis.sesse.net Det må være rekord? I et tidligere parti så fikk jeg inntrykk av at manageren til Karjakin også fulgte sesse. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Jørgen Johansen 185 Report post Posted November 24, 2016 Der kom det et mindre bra trekk fra Magnus... Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted November 24, 2016 (edited) Hmm... Sesse likte ikke at Magnus byttet løpere og åpnet opp f-linjen. Ser ut som fordelen Verdensmesteren var iferd med å bygge opp forsvant. Edit: Og nå er det bare ett eneste trekk som ikke gir Karjakin fordel: Sd2. Håper inderlig ikke Magnus roter dette til. Edited November 24, 2016 by ArcticStones 1 Share this post Link to post Share on other sites
Jørgen Johansen 185 Report post Posted November 24, 2016 Om ikke Karjakin slår f2 så taper han! Share this post Link to post Share on other sites
Jørgen Johansen 185 Report post Posted November 24, 2016 tikk, takk, tikk, takk...... Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted November 24, 2016 Han turde ikke ta bonden. 3 Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted November 24, 2016 Karjakin så ikke den forserte trekkgjentakelsen, så nå begynner det å se lovende ut! Share this post Link to post Share on other sites
Nikolai80 36 Report post Posted November 24, 2016 Herlig! Magnus er i føringen! Karjakin fant ikke Nxf2! Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted November 24, 2016 Jo, Magnus har fordel. Stor lettelse! Og jeg ser Sesses evauering. Men er dette nok til å vinne? Kanskje Magnus kan spille på Karjakins tidsnød...? Men stillingen virker ikke på langt nær så komplisert etter avbyttene. Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted November 24, 2016 1 minutt siden, ArcticStones skrev: Jo, Magnus har fordel. Stor lettelse! Og jeg ser Sesses evauering. Men er dette nok til å vinne? Kanskje Magnus kan spille på Karjakins tidsnød...? Men stillingen virker ikke på langt nær så komplisert etter avbyttene. Nå er det ihvertfall mulig å spille. Den andre varianten hadde det vært en tidlig remis. Share this post Link to post Share on other sites
Nikolai80 36 Report post Posted November 24, 2016 4 minutter siden, ArcticStones skrev: Jo, Magnus har fordel. Stor lettelse! Og jeg ser Sesses evauering. Men er dette nok til å vinne? Kanskje Magnus kan spille på Karjakins tidsnød...? Men stillingen virker ikke på langt nær så komplisert etter avbyttene. Karjakin har vel en svakhet i bondestillingen sin i sentrum. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Jørgen Johansen 185 Report post Posted November 24, 2016 Nå vil jeg se at Sesse oppdateres! 2 Share this post Link to post Share on other sites
redux 0 Report post Posted November 24, 2016 sesse nede? Share this post Link to post Share on other sites