ArcticStones 299 Report post Posted November 24, 2016 Dette virker ikke helt enkelt å vinne for Magnus. Jeg har inntrykk av at Karjakin er iferd med å bygge en ganske god festning. Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted November 24, 2016 20 minutter siden, ArcticStones skrev: Jeg har inntrykk av at Karjakin er iferd med å bygge en ganske god festning. Apropos det: I en artikkel etter fjerde parti, "– Magnus ga blaffen i 100 år med sjakkhistorie", gjorde NRK et nummer av at Carlsen visstnok sa at "generelt tror jeg ikke noe særlig på festninger i sjakk". Jeg siterer fra artikkelen: "Sergej Karjakin muret seg inne i festningen, og denne gangen viste det seg at 100 år med sjakkteori visste bedre enn Magnus Carlsen. Russeren holdt enkelt til remis bak muren." Vi får håpe at inntrykket ditt ikke stemmer, ArcticStones, og at Karjakin ikke allerede har satt opp en uinntakelig stilling ... Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted November 25, 2016 Jeg får dessverre mer og mer følelsen av at du har rett, ArcticStones. Med mindre en av spillerne gjør en real feil (og det kan like gjerne være Carlsen i et desperat forsøk på å skape noe), er jeg redd for at dette ender med en udramatisk remis om et par timers tid. Share this post Link to post Share on other sites
Sesse 367 Report post Posted November 25, 2016 Det skal nok mye til for at Magnus taper dette. Men Karjakin har spilt en serie fantastiske forsvarspartier, og det er uklart om Magnus klarer å presse seg gjennom, selv i potensiell tidsnød. (Beklager nedetiden, forøvrig. Jeg var ute og trente, en disk gikk full, og backupoperatøren fant ikke ut av det innen jeg kom tilbake på nett.) Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted November 25, 2016 Der se! Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted November 25, 2016 Oi, var 56...Rhh7 en feil av Karjakin? Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted November 25, 2016 For Guds skyld, dette må du ta vare på Magnus! 1 Share this post Link to post Share on other sites
Sesse 367 Report post Posted November 25, 2016 Jaggu. Nå har jeg trua. Dårlig tid for Karjakin og veldig veldig vanskelig å holde. Share this post Link to post Share on other sites
Jørgen Johansen 185 Report post Posted November 25, 2016 Sent OG godt! Dette snur hele VM og "vi" vinner! Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted November 25, 2016 (edited) Endelig! Der kom gjennombruddet på b5. Nå tror jeg på seier! Edited November 25, 2016 by ArcticStones 2 Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted November 25, 2016 Så fantastisk av Magnus å bare avvente for å se hva Karjakin tenkte å gjøre! Tenk dersom dette nå blir seier, og Karjakin og Magnus får servert remis-varianten på pressekonferansen! 1 Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted November 25, 2016 Når du plutselig ser at Sesse sier 1/2. #denfølelsenen Vet ikke helt hva som skjedde der. :-) Share this post Link to post Share on other sites
Yin 108 Report post Posted November 25, 2016 (edited) Åhåhåhåååå!!! - hopper opp og ned her! (og "like this" i hytt og pine, men jeg har visst brukt opp mine ti for dagen (kremt; for en stund siden, allerede)) Håper MC vet å utnytte muligheten han har nå! Edited November 25, 2016 by Yin korrektur 3 Share this post Link to post Share on other sites
Sesse 367 Report post Posted November 25, 2016 Gegga: Hm? Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted November 25, 2016 Herregud dette er spennende. Håper Magnus får til dette 1 Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted November 25, 2016 Dette er helt nydelig! (Og f... meg på tide!) 2 Share this post Link to post Share on other sites
Jørgen Johansen 185 Report post Posted November 25, 2016 Den boost som Magnus får nå gir ham kraft til å vinne en gang til de neste to partier. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Jørgen Johansen 185 Report post Posted November 25, 2016 (edited) Sesse på 7,22!!!!!!! Edit: Øker til 7,62 Edit 2: 7,84 Only the sky is the limit! Edited November 25, 2016 by Jørgen Johansen Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted November 25, 2016 1 minute ago, Jørgen Johansen said: Sesse på 7,22!!!!!!! Jo, men han må ta g-bonden. Ufattelig om Magnus skulle finne på noe annet! Share this post Link to post Share on other sites
Nikolai80 36 Report post Posted November 25, 2016 (edited) Han finner trekkene han må finne! Herlig Sesse er oppe i +9.99! Edited November 25, 2016 by Nikolai80 Share this post Link to post Share on other sites
Yin 108 Report post Posted November 25, 2016 (edited) Hahaha!!! Dette lover bra! Tydelig det er full fokus i NYC!! - av den gode sorten Edited November 25, 2016 by Yin Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted November 25, 2016 Dette er IKKE tiden for spøker, Sesse! Plutselig var det - 6 i evaluering. Jeg fikk et lett hjerteinfarkt, men så at Magnus sitt tårn plutselig var borte... Share this post Link to post Share on other sites
Erling Svensen 185 Report post Posted November 25, 2016 Fin tweet til nrk2 Gegga! Greit å gjøre de oppmerksom på det vi her inne har sett en stund. Dette er vunnet for MC! og supercomputeren heter sesse... nå er det sagt på riksdekkende tv så da blir det vel slik. Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted November 25, 2016 Akkurat nå, Gegga skrev: Jeg fikk et lett hjerteinfarkt, men så at Magnus sitt tårn plutselig var borte... Da slapp du billig Gegga, jeg venter fortsatt på ambulansen.... 1 Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted November 25, 2016 36 minutter siden, Sesse skrev: Gegga: Hm? Siden din tøyser litt med oss sånn av og til. Brikker som forsvinner, og evaluering i hytt og vær. :-) Share this post Link to post Share on other sites