Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk
Sign in to follow this  
Sjakkspira

Sjakk-VM, runde 10, Carlsen vs Karjakin

Recommended Posts

20 minutter siden, ArcticStones skrev:

Jeg har inntrykk av at Karjakin er iferd med å bygge en ganske god festning.

Apropos det: I en artikkel etter fjerde parti, "– Magnus ga blaffen i 100 år med sjakkhistorie", gjorde NRK et nummer av at Carlsen visstnok sa at "generelt tror jeg ikke noe særlig på festninger i sjakk". Jeg siterer fra artikkelen: "Sergej Karjakin muret seg inne i festningen, og denne gangen viste det seg at 100 år med sjakkteori visste bedre enn Magnus Carlsen. Russeren holdt enkelt til remis bak muren."

Vi får håpe at inntrykket ditt ikke stemmer, ArcticStones, og at Karjakin ikke allerede har satt opp en uinntakelig stilling ...

Jeg får dessverre mer og mer følelsen av at du har rett, ArcticStones. Med mindre en av spillerne gjør en real feil (og det kan like gjerne være Carlsen i et desperat forsøk på å skape noe), er jeg redd for at dette ender med en udramatisk remis om et par timers tid.

Sesse    367

Det skal nok mye til for at Magnus taper dette. Men Karjakin har spilt en serie fantastiske forsvarspartier, og det er uklart om Magnus klarer å presse seg gjennom, selv i potensiell tidsnød.

(Beklager nedetiden, forøvrig. Jeg var ute og trente, en disk gikk full, og backupoperatøren fant ikke ut av det innen jeg kom tilbake på nett.)

Gegga    471

Så fantastisk av Magnus å bare avvente for å se hva Karjakin tenkte å gjøre!

Tenk dersom dette nå blir seier, og Karjakin og Magnus får servert remis-varianten på pressekonferansen!

• Like 1

Yin    108

Åhåhåhåååå!!! - hopper opp og ned her!

(og "like this" i hytt og pine, men jeg har visst brukt opp mine ti for dagen (kremt; for en stund siden, allerede))

Håper MC vet å utnytte muligheten han har nå! :)

Edited by Yin
korrektur
  • Like 3

Yin    108

Hahaha!!! Dette lover bra! Tydelig det er full fokus i NYC!! - av den gode sorten :)

Edited by Yin

Gegga    471

Dette er IKKE tiden for spøker, Sesse! Plutselig var det - 6 i evaluering. Jeg fikk et lett hjerteinfarkt, men så at Magnus sitt tårn plutselig var borte...

Erling Svensen    185

Fin tweet til nrk2 Gegga! Greit å gjøre de oppmerksom på det vi her inne har sett en stund. Dette er vunnet for MC!  og supercomputeren heter sesse... nå er det sagt på riksdekkende tv så da blir det vel slik. 

JEB    486
Akkurat nå, Gegga skrev:

Jeg fikk et lett hjerteinfarkt, men så at Magnus sitt tårn plutselig var borte...

Da slapp du billig Gegga, jeg venter fortsatt på ambulansen....

• Like 1

Gegga    471
36 minutter siden, Sesse skrev:

Gegga: Hm?

Siden din tøyser litt med oss sånn av og til. Brikker som forsvinner, og evaluering i hytt og vær. :-)