Sjakkspira 523 Report post Posted November 23, 2016 Kun Kg7 som fungerer nå... Share this post Link to post Share on other sites
Jørgen Johansen 185 Report post Posted November 23, 2016 Han klarte tidskontrollen. Dette blir remis. Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted November 23, 2016 Nå er det tross alt mulig å redde. Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted November 23, 2016 Dette er fortsatt både komplisert og skummelt etter 41.d5. Carlsen må spille veldig presist for å unngå tap. Men ja, nå er det i det minste teoretisk mulig å redde et halvpoeng. Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted November 23, 2016 Etter 44…Qxd5 gir Stockfish på analysis.sesse.net Karjakin en fordel på +1,76. Men stillingen ser nå ganske remisaktig ut. Share this post Link to post Share on other sites
Erling Svensen 185 Report post Posted November 23, 2016 Sesse gir 1.77 til hvit, men når vi spiller ut variantene så ser det ikke så farlig ut. Det blir remis tenker jeg. Share this post Link to post Share on other sites
Jørgen Johansen 185 Report post Posted November 23, 2016 Det er sent og det står to tomme vinflasker på bordet (tørr rød). Men jeg tror dette blir remis og ser for meg at Magnus en av de neste tre runder og deretter vinner hurtigsjakken. Share this post Link to post Share on other sites
Yin 108 Report post Posted November 23, 2016 Fra Dagladets sider: The most natural move. 41...Nf5 looks like a draw. Some slight difficulties for Black but nothing serious #CarlsenKarjakin — Nigel Short (@nigelshortchess) November 23, 2016 Black holds after Nf5 now. And it's much easier for the human than g5. #carlsenkarjakin — Teymur Rajabov (@rajachess) November 23, 2016 3 Share this post Link to post Share on other sites
Jørgen Johansen 185 Report post Posted November 23, 2016 Vi har sett mannen trolle tidligere, men nå ser det nesten umulig ut. Share this post Link to post Share on other sites
Jørgen Johansen 185 Report post Posted November 23, 2016 (edited) De siste trekka til Karjakin imponerer ikke. Begynner han å bli sliten? Da vinner Magnus to av de siste tre partiene! Edit: Men Karjakin har imponert meg de siste dagene. Edited November 23, 2016 by Jørgen Johansen Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted November 24, 2016 Remis 2 Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted November 24, 2016 NRK: Berget VM-håpet med et nødskrik: – Bare glad jeg overlevde Carlsen sa etter partiet at Db3 fort kunne ha endt med en veldig ubehagelig situasjon for ham, men Karjakin mente at "man må være veldig modig for å spille noe sånt med hvit". Akkurat der skal vi kanskje være glad for Karjakins ganske defensive tilnærming til hele matchen. Hvis han hadde spilt Db3, kunne matchen i realiteten ha vært over nå. 2 Share this post Link to post Share on other sites