Sjakkspira 523 Report post Posted November 21, 2016 Sjakk-VM spilles i år i New York. Arenaen er Fulton Market building med utsikt over Brooklyn Bridge. I runde 8 spiller Magnus med de hvite briikkene. Foreløpig stilling etter runde 7 Carlsen: 3.5 Karjakin: 3.5 Rundeoppsett Hver runde starter 20.00 norsk tid. Fredag 11. november: Runde 1 Lørdag 12. november: Runde 2Søndag 13. november: Hviledag Mandag 14. november: Runde 3 Tirsdag 15. november: Runde 4Onsdag 16. november: Hviledag Torsdag 17. november: Runde 5 Fredag 18. november: Runde 6Lørdag 19. november: Hviledag Søndag 20. november: Runde 7 Mandag 21. november: Runde 8Tirsdag 22. november: Hviledag Onsdag 23. november: Runde 9 Torsdag 24. november: Runde 10Fredag 25. november: Hviledag Lørdag 26. november: Runde 11Søndag 27. november: Hviledag Mandag 28. november: Runde 12Tirsdag 29. november: Hviledag Onsdag 30. november: Tie-break Tidskontroll 100 minutter de første 40 trekkene, 50 minutter de neste 20 trekkene, 15 minutter på resten av partiet. Det er 30 sekunders tillegg pr. trekk fra trekk 1. Regler De spiller 12 partier. Førstemann til 6.5 poeng vinner. Ved lik score etter 12 runder spiller de tie-breaks. Trekningen av farger skjer på åpningssermonien. For tie breaks partiene blir det foretatt ny trekning. Tidskontrollen for tiebreaks er 25 minutter pr.spiller + 10 sek. tillegg fra trekk 1. Linker Hjemmesiden Chessbomb Sesse ICC Chess24 Reglementet VG live I Norge er det NRK og VGTV som sender sjakk-VM. 3 Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted November 21, 2016 Nå har det rent nok vann under Brooklyn Bridge – på høy tid med Magus-seier! Jeg har en god følelse i dag. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted November 21, 2016 I dag får jeg ikke fulgt mye med. Jeg regner med at forholdene dermed ligger godt til rette for Carlsens første seier. Share this post Link to post Share on other sites
Evig Optimist 34 Report post Posted November 21, 2016 Jeg skal følge med. Så da ligger alt til rette for Carlsens første seier. Share this post Link to post Share on other sites
Yin 108 Report post Posted November 21, 2016 Jeg skal la være å spå noe som helst. (.. og da blir det sikkert seier ..) 2 Share this post Link to post Share on other sites
Nikolai80 36 Report post Posted November 21, 2016 Jeg har vært i overkant optimist foran alle partiene frem til i dag, så nå snur jeg seilene og spår remis. Regner med at dette er et positivt bidrag mot Magnus sin første seier 1 Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted November 21, 2016 Mange lovende jærtegn i dag, ser jeg. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted November 21, 2016 Magnus sitter og ler for seg selv ved sjakkbrettet. Tydligvis i veldig godt humør i dag. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Erling Svensen 185 Report post Posted November 21, 2016 (edited) Er det noen som har prøvd den VR funksjonen til worldchess , altså på de offisielle sendingene? Jeg har kjøpt VR briller i dag og tenkte jeg skulle prøve, men finner ikke ut av det. Edit: Fant ut av det. Ganske kult egentlig. Står rett ved siden av brettet og ser på Edited November 21, 2016 by Erling Svensen 1 Share this post Link to post Share on other sites
Jørgen Johansen 185 Report post Posted November 21, 2016 Nå venter jeg på at kværna skal begynne å male. 1 Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted November 21, 2016 Sb5 virker ikke bra. Hva er det Magnus ser – eller tror han ser? 1 Share this post Link to post Share on other sites
Jørgen Johansen 185 Report post Posted November 21, 2016 Jeg håper det ikke er spøkelser! 1 minute ago, ArcticStones said: Sb5 virker ikke bra. Hva er det Magnus ser – eller tror han ser? Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted November 21, 2016 1 time siden, Jørgen Johansen skrev: Nå venter jeg på at kværna skal begynne å male. Nå håper jeg Magnus ikke detter oppi kværna... 2 Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted November 21, 2016 Lettelse! 2 Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted November 21, 2016 Nå er det straks likt på klokkene. Share this post Link to post Share on other sites
Jørgen Johansen 185 Report post Posted November 21, 2016 Karjakin tenker lenge nå. Er sikkert sliten og nervøsiteten kommer krypende! Share this post Link to post Share on other sites
Sesse 367 Report post Posted November 21, 2016 Lukter litt mange avbytter nå. Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted November 21, 2016 (edited) 5 minutes ago, Sesse said: Lukter litt mange avbytter nå. Men klarer Magnus å beholde dynamikk nok i stillingen til vinstmulighet? Edited November 21, 2016 by ArcticStones Share this post Link to post Share on other sites
Sesse 367 Report post Posted November 21, 2016 Kanskje. Det kommer veldig, veldig an på hvordan det utvikler seg på klokkene. Share this post Link to post Share on other sites
Jørgen Johansen 185 Report post Posted November 21, 2016 Tiden er lik men kort! 1 Share this post Link to post Share on other sites
Sesse 367 Report post Posted November 21, 2016 Jeg er bekymret for tidsbruken her. Det virker lettere for Magnus å gjøre en feil enn Karjakin… Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted November 21, 2016 (edited) Vel, nå er det heldigvis russer-ukraineren som svir av tid. Edit: Skulle ønske Magnus ville spille h3 kjapt nå. Edited November 21, 2016 by ArcticStones 1 Share this post Link to post Share on other sites
Sesse 367 Report post Posted November 21, 2016 Begge to har lite tid. Det er i praksis ganske så likt sånn sett. Share this post Link to post Share on other sites
Yin 108 Report post Posted November 21, 2016 Veldig kort! (håper det bedrer seg). Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted November 21, 2016 Jeg liker ikke helt tidsforbruket til Magnus her. Share this post Link to post Share on other sites