Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted November 17, 2016 Quoting self: 29 minutter siden, Inge «Insan» Harkestad skrev: (... 38.g4 fra Carlsen, etterfulgt av 38...h5 og spenning på kongefløyen) Rett til "litt for mye spenning på kongefløyen" Share this post Link to post Share on other sites
Smudsm 4 Report post Posted November 17, 2016 Huff! Frister å køye nå! Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted November 17, 2016 Enig. Vekk meg når dette er over! Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted November 17, 2016 Ja,det er jeg enig i Smudsm,men tror ikke jeg hadde greid å få sove gitt. Share this post Link to post Share on other sites
Jørgen Johansen 185 Report post Posted November 17, 2016 Jeg får i allefall ikke sove når Sesse viser -0,73. Da må jeg nok tømme en neve sovepiller først. Og det tenker jeg ikke gjøre! Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted November 17, 2016 Kg3 nå Magnus! 1 Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted November 17, 2016 44.e6 Qxe6 ser heller ikke ut til å ha vært så dumt. Share this post Link to post Share on other sites
JorgenBL 11 Report post Posted November 17, 2016 For meg som relativt gjennomsnittlig sjakkspiller så er ikke variasjonene i evaluering på de siste trekkene veldig enkle å forstå (eller å analysere). 1 Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted November 17, 2016 Skulle ønske NRK kunne støtte seg på Sesse. Altfor dramatisk "pila deres". Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted November 17, 2016 Dette ser passe tricky ut, og jeg hadde lett rotet meg bort og tapt med begge farger. Men nå satser jeg på at Carlsen har summet seg, gjenvunnet kontrollen og klarer å styre dette inn til en remis i løpet av natten. I serien halvfulle heller enn halvtomme glass: Kanskje et lite sjokk som dette (situasjonen etter trekk 40) er det Carlsen trenger for å skjerpe seg ekstra, finstille siktet og kjempe til seg en seier i de kommende partiene? 2 Share this post Link to post Share on other sites
Nikolai80 36 Report post Posted November 17, 2016 1 minutt siden, JEB skrev: Skulle ønske NRK kunne støtte seg på Sesse. Altfor dramatisk "pila deres". En dramatisk pil er nok ikke dumt mtp at pilen utgjør mye av underholdingsverdien for de som ikke har greie på sjakk, men likevel engasjerer seg. Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted November 18, 2016 13 minutter siden, Nikolai80 skrev: En dramatisk pil er nok ikke dumt mtp at pilen utgjør mye av underholdingsverdien for de som ikke har greie på sjakk, men likevel engasjerer seg. Ser den Nikolai, det er jo viktig å få med seg alle. Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted November 18, 2016 Det endte remis i dag også. Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted November 18, 2016 Magnus ser sliten og lei ut. Kjedelig at han hadde notert feil, og tabben kom pga det (Kg2) Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted November 18, 2016 Ingen sjarmerende opptreden på pressekonferansen. Magnus er Magnus, er seg selv på godt og vondt. I morgen er det nye sjanser. God natt folkens. Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted November 18, 2016 (edited) Jøss ... Så Carlsen glemte å notere et trekk, trodde at han bare hadde gjort 39 trekk når han egentlig hadde gjort 40, ble forvirret og "blitset ut" det upresise 41.Kg2 bare for sikkerhets skyld? Hvor dårlig tid hadde han egentlig rundt tidskontrollen? Klokkene blir jo ikke alltid overført riktig, men jeg trodde han hadde nærmere ti minutter igjen. Ved trekk 40 og 41 husker jeg at han kanskje trakk litt raskere enn jeg hadde forventet. Ikke minst siden det litt hårete 40.Bxg5!? kunne være en mulighet, hadde jeg sett for meg muligheten for at han ville bruke opp mesteparten av den gjenværende tiden på trekk 40 for å sjekke om det lot seg gjennomføre. Men så kom altså både trekk 40 og trekk 41 ganske raskt. Vel, vel, det ordnet seg heldigvis. Edited November 18, 2016 by Inge «Insan» Harkestad Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted November 18, 2016 Jeg så på kamera at han satt en stund å så litt forvirret på noteringskjemaet. Men vet ikke helt når det var. Men det var etter tidskontrollen. Jeg tenkte for meg selv at han kanskje hadde skrevet feil trekk eller noe, slo meg ikke at han hadde glemt å notere trekk. Han rettet ingenting på skjemaet da, bare satt og stirret på det. Ja heldigvis gikk det bra. Nå har vi hatt 3 spennende partier på rad. Nå tror jeg vi snart får et avgjørende parti. Kanskje allerede i dag. 1 Share this post Link to post Share on other sites