Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk
Sign in to follow this  
Sjakkspira

Sjakk-VM, runde 3 Carlsen vs Karjakin

Recommended Posts

Crukis    64
27 minutter siden, Evig Optimist skrev:

Vi gir aldri opp håpet! 

Er det brikker, er det liv

Er det hest er det håp!

Eller trøndervarianten: Ingen fest uten hest!

Veldig kritisk stilling nå. Finner Carlsen de optimale variantene?

13 minutter siden, Crukis skrev:

Jeg hører de refererer til kommentarer fra Polgar. Hvor kan jeg følge de internasjonale sendingene?

Judit Polgár og de internasjonale sendingene er her. Selv har jeg ikke betalt meg inn på Agon / World Chess sine sider ennå, men inntil videre synes jeg at NRK og (enda bedre) VGTV fungerer bra. Hva synes dere som følger med på de offisielle sendingene?

Edited by Inge «Insan» Harkestad

Crukis    64
1 minutt siden, Inge «Insan» Harkestad skrev:

Judit Polgár kommenterer de offisielle sendingene. Selv har jeg ikke betalt meg inn på Agon / World Chess sine sider ennå, men inntil videre synes jeg at NRK og (enda bedre) VGTV fungerer bra. Hva synes dere som følger med på de offisielle sendingene?

Jeg har betalt men finner ikke den j... sendingen!  Det sier vel sitt om enten brukervennligheten eller min evne til å navigere...

50.Nd8+ var nok ikke helt presist av Carlsen, og både Stockfish og Komodo er nå helt nede i en evaluering på null på stor dybde – selv om Carlsen har en bonde mer. Men det er fortsatt flere problemer igjen å løse for Karjakin før dette eventuelt blir remis.

PS (edit): Er jeg alene på forumet nå ...? Har alle lagt seg?

Edited by Inge «Insan» Harkestad

JEB    486

Er her fortsatt :)

EDIT: Tror du han har noen sjanse til å vinne Insan? Jeg burde nok brukt noe annet enn Sesse for å beholde optimismen...

Edited by JEB

Smudsm    4
1 minutt siden, Inge «Insan» Harkestad skrev:

Kanskje, kanskje ikke. Carlsen føler nok at han har rotet bort en vinstmulighet tidligere i partiet, men Karjakin vet at han fortsatt ligger bonde under. Og begge begynner å få dårlig tid.

Ja, Magnus må se å trekke nå. Og der gjorde han det!

10 minutter siden, JEB skrev:

Tror du han har noen sjanse til å vinne Insan? Jeg burde nok brukt noe annet enn Sesse for å beholde optimismen...

Ja, jeg tror han har en sjanse. Både Komodo og Houdini er litt på pluss-siden på ganske god dybde (ca 30).

Og jeg tror Carlsen kommer til å fortsette å presse til Karjakin er i tidsnød. I så fall spørs det hvor klart Karjakin tenker under tidspress, med bonde under, etter flere timers spill.

32 minutes ago, Inge «Insan» Harkestad said:

50.Nd8+ var nok ikke helt presist av Carlsen, og både Stockfish og Komodo er nå helt nede i en evaluering på null på stor dybde – selv om Carlsen har en bonde mer. Men det er fortsatt flere problemer igjen å løse for Karjakin før dette eventuelt blir remis.

PS (edit): Er jeg alene på forumet nå ...? Har alle lagt seg?

Jeg er fortsatt med, men litt full og litt trøtt.