Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk
Sjakkspira

Sjakk-OL,runde 9

Norge-USA i 9. runde av Sjakk-OL  

12 members have voted

This poll is closed to new votes
  1. 1. Hvem vinner av Norge og USA?

• USA vinner
      6
    • Det blir uavgjort 2-2
      5
    • Norge vinner
      1

Recommended Posts

JEB    486

" Det er min side, ja. (Det er litt merkelig at folk kaller analysesiden min for «Sesse», men jeg har vel sort-of vent meg til det.) ".

Tydeligvis vent deg til det ja, siden du bruker Sesse som nickname her :-)

Hva ville du kalt siden selv? Ingen overskrift, og adresse analysis.sesse.net - synes det er naturlig å velge Sesse her jeg. Skiller seg mer ut enn Analysis.

Uansett - glimrende side. Har alltid den oppe når det er mulig.

Sesse    367
8 minutter siden, JEB skrev:

Tydeligvis vent deg til det ja, siden du bruker Sesse som nickname her :-)

Hva ville du kalt siden selv? Ingen overskrift, og adresse analysis.sesse.net - synes det er naturlig å velge Sesse her jeg. Skiller seg mer ut enn Analysis.

Årsakssammenhengen går motsatt vei :-) Jeg bruker Sesse som nickname overalt (og brukernavn der jeg kan velge selv). Det ville være rart å begynne å kalle seg noe annet bare fordi folk også bruker det om analysesiden min (og tidvis også om datamaskinen som leverer analysen, som heter pannekake).

Jeg kaller som regel siden rett og slett analysis.sesse.net, eller bare a.s.n for kort. Programvaren som kjører på den heter remoteglot (du kan se link til den nederst på siden).

• Like 1

Tarjei    103

Norge sliter. USA står bedre på alle fire bord, Urkedal og Hammer står bortimot til tap. Magnus kan nok holde remis, men jeg hadde klart foretrukket hvits stilling. 

Jeg bevilget meg en søndagstur i finværet, og ser at forholdene i Baku dessverre er omtrent som forventet. Jaja, uansett er det god erfaring for Hammer, Tari og Urkedal å møte de aller beste. Spesielt for Tari må vel dette være litt stas? Jeg regner So som en større stjerne enn Shankland, og Tari kan jo faktisk ennå redde partiet sitt.

Sesse    367

Ratingmessig har vi ca. 2% sjanse for å få seier på både bord 1 og 3 og dermed redde lagremisen (gitt at man antar de to hvitbordene taper). Men stillingen på brettene taler jo ikke helt for det akkurat nå.

39 minutter siden, Sesse skrev:

Det er min side, ja. (Det er litt merkelig at folk kaller analysesiden min for «Sesse», men jeg har vel sort-of vent meg til det.)

Jeg er kanskje blant de få som har pleid å skrive noe annet: Jeg har gjerne skrevet "Stockfish på sesse.net" eller lignende. Jeg har tenkt at det er sjakkmotoren og dybden som er det interessante, og for meg har "sesse.net" fungert litt som et synonym for "høyest mulig live-dybde".

Uansett så har du gjort nick-et ditt relativt berømt i sjakk-kretser. :)

Gegga    471
46 minutter siden, Sesse skrev:

Flott av Tari! Remis med svart mot en 2782-spiller er sterkt.

Absolutt! Strålende resultat!

Crukis    64

a.s.n ( :) ) melder +15 for De Seroux mot Edit Machlik. Men Edits ide må vel være å gi hesten mot fribonden på et gunstig tidspunkt og så utnytte en bedre plassert konge til å invadere på kongefløyen. 

Edit: Dessuten er det enten brudd i overføringen eller De Seroux sliter med tiden. Sannsynligvis det første.

Edited by Crukis