momama 39 Report post Posted September 10, 2016 Sitat Er det ikke mulig at Hammer kan få til noe med b og c bønder Det er jo det han satser på når han ofrer kvalitet. Det vriene er nok at hvit kan gi tilbake kvaliteten på rett tidspunkt og få remis. Men tror det er lurt å prøve å få til noe. 2 Share this post Link to post Share on other sites
Hans-Henrik Brix 0 Report post Posted September 10, 2016 Jorge er i tidsnød mot Hammer i en lik stilling. Share this post Link to post Share on other sites
Sesse 367 Report post Posted September 10, 2016 (edited) Synes det er vanskelig å kalle den lik, da den er ganske så ubalansert. Det er definitivt Hammer som presser, men hvis Cori finner de riktige trekkene, kan han redde remis. Edit: Whoops, der satt brått Cori med sin egen fribonde, og da ser ting litt annerledes ut. Edited September 10, 2016 by Sesse Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted September 10, 2016 Cori skaffet seg nettopp sin egen fribonde (mot Hammers to). Det kan kanskje gjøre jobben vanskeligere for Hammer? Men nå må Cori nesten bare spille på tilleggstid i 11 trekk i et krevende sluttspill, så jeg tror helt klart at det er Hammer som har de beste praktiske sjansene. Share this post Link to post Share on other sites
Hans-Henrik Brix 0 Report post Posted September 10, 2016 En ubalansert stilling kan være lik. Baserte uttalelsen på Stockfish sin vurdering. Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted September 10, 2016 Det ser ut til at Nepo endelig skal bli stoppet. Wesley So har ganske god kontroll så langt, og står litt bedre. Men har kanskje litt problemer med tiden, så det faktisk fremdels snu der. Jeg ville allikevel helt klart foretrukket sort (og dårlig tid) her, sjekk alle de fribøndene! Norge ser ikke ut til å få store mulighetene i dag. Vi må vel heller kjempe det vi kan for uavgjort i lagkampen. Hvis ikke Urkedal skal trylle igjen, og Hammer redder inn remis. Eventuelt litt Magnus-magi på slutten. Edit: Urkedal HAR faktisk tryllet litt siden sist jeg så på stililngen, og nå står han veldig fint. Motstanderen har i tillegg dårlig tid, som dere var inne på. Dette kan bli spennende! Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted September 10, 2016 Nå står dessuten Tari bedre enn Hammer står dårlig. :-) Og Urkedal står nå til klar vinst. Share this post Link to post Share on other sites
Hans-Henrik Brix 0 Report post Posted September 10, 2016 Ja, nå ser det lovende ut for Urkedal! Share this post Link to post Share on other sites
momama 39 Report post Posted September 10, 2016 Urkedal står til vinst, så om det blir remis på resten spiller ingen rolle. Share this post Link to post Share on other sites
Sesse 367 Report post Posted September 10, 2016 Urkedal på -2.71! Stockfish foreslår et (midlertidig) dobbelt tårnoffer for å fange hvits dronning, lurer på om han tør det. Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted September 10, 2016 Urkedal, altså! PS: Hammer har brukt over 20 minutter på neste trekk, og han tenker fortsatt. Jeg håper han tenker frem en plan som går over flere trekk, ellers kan det bli vanskelig å utnytte tidsfordelen sin. Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted September 10, 2016 Og nå står Hammer ganske så dårlig. Så jeg tror ikke han må farge håret sitt helt lyst, eller hva han pratet om på Twitter. Han kommer ikke til å spille 11 strake remis, slik det ser ut på brettet nå. MEN motstanderen har bare noen få sekunder igjen, så det skal vel godt gjøres å bare finne de sterkeste trekkene? Edit: Sluttspillet til Hammer ser egentlig ganske remis ut, når jeg ser litt på det ... Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted September 10, 2016 8 minutter siden, Inge «Insan» Harkestad skrev: Hammer har brukt over 20 minutter på neste trekk, og han tenker fortsatt. Jeg håper han tenker frem en plan som går over flere trekk, ellers kan det bli vanskelig å utnytte tidsfordelen sin. Det gjorde han tydeligvis ikke, for Hammer fortsetter å bruke tid. Snart har han like lite tid igjen som Cori. Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted September 10, 2016 Sjekk Jobava - Ponomariov! Imponerende seier etter kun 21 trekk! Det skal nesten ikke være mulig mot en +2700-spiller. :-) Share this post Link to post Share on other sites
Sesse 367 Report post Posted September 10, 2016 Cori-Hammer 1–0. Til gjengjeld kom Tari ut av trekktåka med en vinnende fordel i hånda. Share this post Link to post Share on other sites
Sesse 367 Report post Posted September 10, 2016 Og Magnus også til vinst. Hoi! Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted September 10, 2016 Oi, plutselig ser det bra ut for Magnus. Og Hammer tapte. Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted September 10, 2016 Hammer tapte, ja. Huff da. Men nå vinner jo Tari også, og da vinner vi matchen!! Og Magnus vinner plutselig også! Da blir det 3-1, og 4 avgjorte partier. Snakk om action! Og meget imponerende siffer til slutt. Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted September 10, 2016 Jøss, her skjedde det mye på kort tid. Snakker vi ett tap og tre seire? Share this post Link to post Share on other sites
Sesse 367 Report post Posted September 10, 2016 Jeg venter på overskriften «SuPERUrkedal» i kveld. :-P 1 Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted September 10, 2016 Urkedal vant. Men overså Carlsen vinsten? Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted September 10, 2016 Ja, Urkedal har levert i OL! Og flott med en Magnus-seier igjen. Etter at det lenge så jevnt ut. Veldig synd at Hammer er så totalt ute av form som han er. Det må jo gå på selvtilliten løs. Også herlig at Tari får en seier igjen. Han vant jo i de 2 første rundene, men så ble det bråstans med et tap og en remis-rekke på 4.. Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted September 10, 2016 Ja, visst pokker overså Magnus vinsten. Huff da. Men sort overså forsvaret, og da har Magnus vinsten igjen ... 40. g6 hadde jeg funnet. Så det finner Magnus. Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted September 10, 2016 Puh....... !! Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted September 10, 2016 Merkelig at begge overså Kg7! Da bryter man bindingen for tårnet, og kongen beskytter også g6-feltet. Rart. Share this post Link to post Share on other sites