Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk
Sjakkspira

Sjakk-OL,runde 7

Recommended Posts

momama    39

Urkedal - Esen er ikke en lett stilling å spille for noen av dem. Skulle ikke forundre meg om en av dem ender opp med å vinne, selv om maskina har funnet en iskald remisvariant.

Jeg er enig. Jeg blir ikke overrasket om dette blir repetisjon i løpet av relativt få trekk, men hvis ikke ... så kan Urkedal–Esen fort gå mot et helpoeng i en eller annen retning.

Edit: At Esen nå har brukt over 10 minutter på neste trekk, kan tyde på at han ikke føler seg spesielt trygg på stillingen.

Edited by Inge «Insan» Harkestad

Crukis    64

Esen må vel lete etter en vinstplan siden remis betyr tapt match. Det går ut over tidsbruken, og Frode sine trekk er stort sett tvungne og koster dermed ikke så mye tid.

Gegga    471

Russland vant 3,5 - 0,5 mot Tsjekkia til slutt. Stygge siffer. Og Nepo vant naturligvis sitt 7. strake parti! Imponerende.

Wesley So fikk plutselig et overtak, og vant sitt parti. Siden Nakamura ser ut til å vinne også, vinner nok USA den matchen.
Og dermed vil de lede alene etter dagens runde.

Det kan bli et bra lag i neste runde for Norge, dersom nå Urkedal og Tari holder fortet!

Crukis    64

Et spørsmål: Jeg ser at offisiell tittel på de to klassene er "Women" og "Open" mens chessbomb bruker "Women" og "Men". Vet dere om der er noen kvinner som spiller i den åpne klassen? Jeg antar at det i alle fall skulle være lov, men at det for tiden er ingen land som har kvinner blant sine topp 5.

Sjakkspira    523
33 minutter siden, Crukis skrev:

Et spørsmål: Jeg ser at offisiell tittel på de to klassene er "Women" og "Open" mens chessbomb bruker "Women" og "Men". Vet dere om der er noen kvinner som spiller i den åpne klassen? Jeg antar at det i alle fall skulle være lov, men at det for tiden er ingen land som har kvinner blant sine topp 5.

Det er absolutt lov for damer å spille i åpen gruppe. Så det blir feil av Chessbomb å kalle gruppa "Men". Om det er noen damer med i åpen gruppe i år vet jeg dessverre ikke. Men jeg vil jo tro det.

Tarjei    103
36 minutter siden, Crukis skrev:

Ja, det er en grunn til at det kalles "Open" og ikke "Men. I 2014 var det i alle fall 6-7 kvinner. Zhu Chen spiller som vanlig for Qatar.

• Like 1

Sesse    367

Vi fortsetter å ha stang inn, vil jeg si. Magnus leverer et bra parti, alt det andre er ganske shaky, også redder vi lagseieren med nød og neppe.

Crukis    64

Juhu!

Da er det helg og tid for å feire med litt hjemmebrygg :)

Det var nok av stang ut i Tromsø, så vi fortjener å lande noen seire som i dag. Nå er sju av elleve runder unnagjort og vi har kommet opp blant topp 10. Det betyr nok hardere motstand de neste par rundene tipper jeg. Vi går mot ei spennende helg!

Crukis    64

Det går dårlig for Gard Alexander Bye Syreng i sjakk OL. Ifølge resultatlista hos ChessBomb ligger han på delt sisteplass. Kanskje ikke så rart - ifølge Sjakk nytt er Gard 12 år og har en FIDE rating på 1263. Men kanskje er han bedre i hacking enn i sjakk?

:-D

Capture.JPG

• Like 2

JEB    486

Herlig av Urkedal. Var sikker på at det skulle bli tap da jeg dro fra jobben, og fikk ikke sjekket før nå. Strålende seier av gutta i dag!

Bendik J    7

og for en skrell at England slår Kina!! Gamlefar Short er i slaget!  og Adams vant også ser jeg nå, feil i oversikten.

Skjermbilde 2016-09-09 kl. 19.20.06.png

Edited by Bendik J

Sesse    367

Vi er oppe på 12. plass, identisk med seedingen vår. Og i morgen møter vi Peru—det var nok en forholdsvis heldig «trekning» for oss (med mindre flaks kunne vi møtt f.eks. Kina eller Aserbadsjan 1), men med ratinger på 2638-2609-2499-2519 (og 2410 på reservespilleren) er det en tøff kamp likevel.