Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk
Sjakkspira

Sjakk-OL,runde 7

Recommended Posts

Tarjei    103

Synes forresten ikke at Aryan står noe særlig bra. Hvits fribonde på d5 kan bli plagsom, men svart kan kanskje forsvare seg med å plante springeren på d6.

yilmaz-tari.PNG

Gegga    471
9 minutter siden, Sesse skrev:

Beklager å måtte ødelegge festen, men Urkedal står tilsynelatende tilsvarende til tap på samme måte :-/

Huff da. Og dermed ser det ut til bli 2-2 i stedet for seier 2,5 - 1,5. Veldig synd. 

Det hadde vært fantastisk med en lagseier i dag!

Nepo er på vei mot 7 av 7 ... 
Og Russland har allerede vunnet på 1. bordet, med Karjakin mot David Navara.
Så Russland er absolutt med i teten.

Crukis    64

Nå har i alle fall både Tari og Urkedal mer tid igjen enn motstanderne sine (ifølge chessbomb). Og Hammer har vel et sluttspill som er remis og ikke alt for vanskelig å navigere. Håper fortsatt på 2,5 - 1,5 seier.

Crukis    64

Esen har 5 minutter på 15 trekk? 

1 minutt siden, Inge «Insan» Harkestad skrev:

:-)

Tari har fått byttet av noen brikker, så det ser bedre ut for ham. Men Urkedal sin stilling ser dessverre ut til å gå fra vondt til verre.

Jo, men Urkedals motstander har jo virkelig tidsnød med 4 minutter på 15 trekk (med forbehold om at overføringen ligger litt bak innimellom...)

• Like 1

Crukis    64
1 minutt siden, Sesse skrev:

De har inkrement, så totalt krisetidsnød blir det vel aldri.

Ja, litt uvant at det er inkrement fra første trekk (30 sek. i dette tilfellet). 

Der vant Magnus ja. Vanskelig å spille videre når det er sjakk matt antar jeg :)

oyvindmal    7
3 timer siden, Sesse skrev:

Døve- og blindelagene fantes i Tromsø-OL også (IPCA er nytt for meg, men godt mulig det fantes). Det er litt spesielt, for jeg må innrømme jeg sliter veldig med å forstå hvorfor det er et problem å være døv eller sitte i rullestol når du spiller sjakk. Det eneste jeg kan tenke meg er at det å være døv må være et problem i sjakkinstruksjon, så man har en ulempe utenfor brettene.

IPCA stilte lag i Tromsø også.I både dame og åpen klasse.

Åpen klasse : http://chess-results.com/tnr140380.aspx?lan=1&art=20&fed=IPCA&flag=30&wi=821 

Dameklassen: http://chess-results.com/tnr140381.aspx?lan=1&art=20&fed=IPCA&flag=30&wi=821

• Like 1

Sesse    367

Nepo sto med 3306 (!) i performancerating før dagens parti. Også vant han igjen. Minner om Caruanas rekord på 3102 fra Sinquefield i 2014.

Tarjei    103
Akkurat nå, Sesse skrev:

Nepo sto med 3306 (!) i performancerating før dagens parti. Også vant han igjen. Minner om Caruanas rekord på 3102 fra Sinquefield i 2014.

Man kan virkelig ikke beregne ratingprestasjon med 100 prosent score. Det er meningsløst.

Crukis    64
1 minutt siden, Inge «Insan» Harkestad skrev:

Hva schera? Er tyrkeren i ferd med å rote bort vinsten mot Urkedal?

Fem trekk til tidskontrollen – and counting ...

Ja nå kan det da se ut til at Frode "står han av"!?