Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk
Sign in to follow this  
Sjakkspira

Sjakk-OL,runde 5

Recommended Posts

Gegga    465

Det er mange som taper rating-poeng i OL. F.eks. Magnus, Topalov og MVL.

Den jeg allikevel reagerer mest på, er Richard Rapport - som har spilt i kvinne-OL i runde 5.

Rapport.jpg

• Like 1

Gegga    465
16 minutter siden, Inge «Insan» Harkestad skrev:

Hehe, det var vel Rapports serbiske kone som spilte (og tapte) mot Anna Muzychuk. Men ektemannen er tydeligvis gentleman og tar støyten. :-)

Hehe, jeg sjekket ikke resultatet, men du har rett i at Jovana Rapport tapte mot Anna Muzychuk.

Stilig (og litt rar) feil fra 2700chess.com! :-)

Sjakkspira    523
14 minutter siden, Inge «Insan» Harkestad skrev:

Ble det virkelig remis mellom Edit Machlik og Mendis? Stillingen var jo kliss vunnet for hvit. Det er kanskje bare feil overføring av resultatet?

Jeg syntes også dette var kjemperart...

Chess-results har offisielt registrert remis i Machlik–Mendis, så da ble det kanskje poengdeling likevel, selv om stillingen var vunnet?

I alle fall møter de norske kvinnene Italia etter hviledagen. På papiret er Italia et bedre lag, men kvinnelaget vårt har god flyt, og ingenting er umulig.

I åpen klasse møter vi Filippinene. Der er situasjonen litt omvendt: Vi er bedre på papiret, men så lenge verken Carlsen eller Hammer har funnet flytsonen, skal vi ikke ta noe for gitt.

Sjakknytt har en fin artikkel om det norske kvinnelagets seier over Sri Lanka: Kvinnelaget klatrer etter knepen seier mot underdogs

Blant annet kommenterer lagleder Torbjørn Ringdal Hansen: – Vi vant matchen i dag og det var det aller viktigste. Det var ikke vår beste match, men vi har likevel fått en god start på turneringen og det er jeg veldig fornøyd med.

Sheila Barth Sahl supplerer: – Vi tok definitivt ikke lett på Sri Lanka i preppene. De burde ha slått Hellas i første runde, og er generelt veldig underratet. De spiller mye sjakk med hverandre og bytter derfor ratingpoeng uten å gå opp. Det er flere slike land med spillere som ikke har tilgang til så mange internasjonale turneringer.

momama    39
Sitat

Det er flere slike land med spillere som ikke har tilgang til så mange internasjonale turneringer.

Norge pleide tradisjonelt å være et slikt land, med spillere som nok var underratet i forhold til sine utenlandske konkurrenter. Tror ikke det er tilfelle lenger!

• Like 1