Gegga 471 Report post Posted August 29, 2016 Her kjører vi diskusjoner i forkant av turneringen. Share this post Link to post Share on other sites
Tarjei 103 Report post Posted August 29, 2016 5 minutter siden, Gegga skrev: Her kjører vi diskusjoner i forkant av turneringen. Gleder meg! Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted August 30, 2016 (edited) Ja, Sjakk-OL er jo rett rundt hjørnet nå, med første runde allerede på fredag (2. september) kl. 13 norsk tid (kl. 15 aserbajdsjansk tid). Norge stiller med et spennende - og fremtidsrettet - lag i Åpen klasse (hovedklassen): Magnus Carlsen, Jon Ludvig Hammer, Aryan Tari, Frode Urkedal og Nicolai Getz. Vi får håpe at alle har en god turnering. Jeg synes også det er litt artig med to - for meg - ukjente tvillingsøstre på kvinnelaget, der 18-åringene Edit og Monika Machlik spiller sammen med mer etablerte Sheila Barth Sahl, Olga Dolzhikova og Ellen Hagesæther. Det er alltid morsomt å se hvordan nykommerne gjør det. PS: Offisiell hjemmeside for Sjakk-OL er http://www1.bakuchessolympiad.com// Edited August 30, 2016 by Inge «Insan» Harkestad Share this post Link to post Share on other sites
momama 39 Report post Posted August 30, 2016 Fins det mulighet for å ha festede innlegg her? For det fine med turneringstråder er at informasjon om turneringene kan ligge øverst - der kan man finne info om betenkningstid, datoer, spillere og lenker til sider som dekker turneringene. Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted August 30, 2016 1 time siden, momama skrev: Fins det mulighet for å ha festede innlegg her? For det fine med turneringstråder er at informasjon om turneringene kan ligge øverst - der kan man finne info om betenkningstid, datoer, spillere og lenker til sider som dekker turneringene. Slik forumet er satt opp (nå, i alle fall) ser det kun ut til å være mulig å endre innlegg de første fem minuttene etter at det er skrevet. Dermed tenker jeg at et festet innlegg får litt redusert nytteverdi - i og med at det ikke kan oppdateres underveis (hvis/) når ny informasjon dukker opp underveis i turneringen. Share this post Link to post Share on other sites
Tarjei 103 Report post Posted August 30, 2016 2 timer siden, momama skrev: Fins det mulighet for å ha festede innlegg her? For det fine med turneringstråder er at informasjon om turneringene kan ligge øverst - der kan man finne info om betenkningstid, datoer, spillere og lenker til sider som dekker turneringene. Ja, moderatorer og administratorer har mulighet til å feste (klistre?) innlegg på toppen. Det kan vi greit fikse på. Share this post Link to post Share on other sites
Tarjei 103 Report post Posted August 30, 2016 Jeg kommer forresten med en forhåndssak på sjakk-OL inkludert et intervju med Magnus til i morgen. 2 Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted September 1, 2016 Da har jeg prøvd å lage en ny tråd om sjakk-ol på vårt nye forum. Vet ikke om det ble bra jeg. kan antagelig sette inn tabeller osv på dette forumet? Litt og lære her antagelig. Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted September 1, 2016 Prøvde å legge til et bilde også,men det gikk visst ikke. Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted September 1, 2016 Ser at du har fått til å legge inn bilde nå, etter at du ble "Moderator". Bra! Ja, flott at den tråden ligger under "turneringer". Jeg pensjonerer denne tråden. Vi holder oss til 1 tråd! :-) Share this post Link to post Share on other sites