Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk
Sign in to follow this  
Inge «Insan» Harkestad

Kandidatturneringen 2020

Recommended Posts

JEB    486

Før turneringen var jeg sikker på det skulle stå mellom Caruana og Ding Liren, med MVL (som jeg heier på) som outsider. Mange runder igjen, men Ding har veldig lang vei fram. Caruana tror jeg fortsatt kan finne formen. Både MVL og Nepo er vel gode buddies med Magnus, så det hadde jo blitt spesielt. Giri er den morsomste i sosiale medier, men tror ikke han har noen sjanse til å dra i land dette (og spillet er heller ikke det festligste).

Erling Svensen    185
Denne oppsummerer jo godt. Tweet fra @olimpiuurcan

Vachier-Lagrave gets an unexpected chance to actually prepare, Nepomniachtchi to fix his coughing and his Winawer, Caruana to recharge, Wang Hao to delve into Persona 5 Royal, Grischuk to get some proper sleep, Ding and Alekseenko to lick their wounds, and Giri to tweet at will.
  • Haha 1

Gegga    471

I går fikk jeg mail om at Norway Chess er utsatt. Viste ikke hvor offentlig informasjonen var da, men ser at Altibox Norway Chess har lagt det ut på Facebook.

Ny dato blir i oktober, ser det ut til.

Jeg er i permisjon i Mai - August (med min datter), så jeg hadde ikke fått vært med så mye. Nå håper jeg oktober kan passe litt bedre. Men tror kanskje ikke det, pga jobb. 
Men jeg skal nok klare å få til et lite besøk eller to innom hotellet i Stavanger.

Satser på at det blir en kjekk turnering da også, selv om været naturligvis er helt annerledes i oktober enn i mai / juni.
Vi har faktisk hatt noen turneringer med fantastisk fint vær.

• Like 1

Gegga    471

Nei, og nei. Forferdelig trist. Kona til Levon Aronian er død. Etter trafikkulykken. Dette var utrolig trist. 

Kjente henne ikke, pratet med henne et par ganger under Norway Chess. Hun gjorde et veldig godt inntrykk da. Smart og trivelig dame. Med doktorgrad, flytende i flere språk, og masse annet.

"Kjenner" Levon litt etter hvert. Han har jo vært med på alle Norway Chess til nå. Han stoppet opp og snakket med min kone og meg i en halvtime etter sist turnering. Og beklaget om han holdt oss opptatt. Han er en utrolig sympatisk fyr, og jeg føler veldig med han.

• Like 1