Gegga 471 Report post Posted August 19, 2019 Ja, det blir vel fort 17 av 18 remis når denne runden er ferdig. Share this post Link to post Share on other sites
Jo Bo 157 Report post Posted August 19, 2019 Nakamura - Karjakin remis Remisene fortsetter og Anand leder turneringen. Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted August 20, 2019 (edited) Ja, én fattig seier blant 18 partier. Det gir en remisandel på deprimerende 94,4 prosent! Anand leder. Magnus ligger halvpoenget bak...på en ti-delt andreplass! Edited August 20, 2019 by ArcticStones Share this post Link to post Share on other sites
Jo Bo 157 Report post Posted August 20, 2019 (edited) Standings after Round 3 Edited August 20, 2019 by Jo Bo . Share this post Link to post Share on other sites
Jo Bo 157 Report post Posted August 20, 2019 (edited) Standings after Round 3 Edited August 20, 2019 by Jo Bo Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted August 20, 2019 Er dette den sterkeste sjakkturnering som noensinne er avholdt? (Iallfall med så mange deltakere) Jeg kan ikke erindre noen tidligere turnering der samtlige av verdens ti sterkeste stormestre har deltatt! I tillegg deltar Karjakin (#16) og Nakamura (#18). Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted August 20, 2019 6 timer siden, ArcticStones skrev: Er dette den sterkeste sjakkturnering som noensinne er avholdt? (Iallfall med så mange deltakere) Jeg kan ikke erindre noen tidligere turnering der samtlige av verdens ti sterkeste stormestre har deltatt! I tillegg deltar Karjakin (#16) og Nakamura (#18). Norway Chess 2017 hadde 10 av 10 på ratingtoppen da de annonserte deltagerne, men to av dem (Karjakin og Giri) hadde droppet ut av lista da turneringen startet. De to turneringene i 2014 med høyest ratingsnitt (2801 og 2802) hadde bare 6 deltagere. Kanskje dette er den eneste med alle 10, jeg har ikke funnet noen annen 1 Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted August 20, 2019 (edited) Hvorfor viser Sesse Caruana–Aronian i stedet for Magnus sitt parti?? Edit: Sendte en epost til Steinar Gundersen. Nå viser Sesse riktig parti! Edited August 20, 2019 by ArcticStones 1 Share this post Link to post Share on other sites
Jo Bo 157 Report post Posted August 20, 2019 Karjakin - Nepo remis Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted August 20, 2019 Dette ser bedre og bedre ut for Magnus. Sterk stilling, initiativ, og nesten 20 minutter mer på klokken. Share this post Link to post Share on other sites
Erling Svensen 185 Report post Posted August 20, 2019 37 minutter siden, Jo Bo skrev: Karjakin - Nepo remis Som Tarjei trodde: https://twitter.com/TarjeiJS/status/1163851540962119680?s=20 Share this post Link to post Share on other sites
Erling Svensen 185 Report post Posted August 20, 2019 Magnus har en ørliten fordel, ikke nok til å vinne partiet. Men finner stadig nye prøver å sette Mamedyarov på. Til nå har han funnet svarene, men før eller siden så trakker han vel feil? Han kan dronningen nå i det 36 trekket f.eks? Det hadde jeg gjort, uten at det gjør det spesielt sannsynlig at Mamedyarov gjør det... Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted August 20, 2019 Dårlig trekk av Mamedyarov. Magnus fant Bb6. 2.09 fordel Magnus nå i følge Sesse! Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted August 20, 2019 Nå begynner det å livne til i partiet! Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted August 20, 2019 Ja, jeg satt og så på det dronning-trekket som ble foreslått. Og Mamedyarov så enda lengre på hva han skulle gjøre. Og ingen av oss fant ut hvorfor dronningen absolutt måtte til b3. Eller til nøds til e8. Så nå kan vi kanskje endelig få en vinst? Mamedyarov var jo sistemann som slo Magnus i langsjakk, så det er på tide med pay-back! Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted August 20, 2019 Når man spiller gjennom noen varianter hos f.eks. Sesse, ser det ut til å være veldig langt frem til seier. Så hvis Magnus skal vinne, kan det godt være at det tar over 90 trekk ... Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted August 20, 2019 (edited) Nå må Magnus spille Dd7 for maks fordel – men det trekket virker åpenbart. Er det egentlig noe alternativ?? Edit: Nei å ne! Der spillte han bort fordelen! Edited August 20, 2019 by ArcticStones Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted August 20, 2019 Tilbake til rundt 0 i evaluering ... Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted August 20, 2019 h4 ser ikke opplagt ut. Det er fremdeles mulig å vinne dette. Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted August 20, 2019 Nå forsvant dronningene av brettet, og da blir det nok betydelig enklere for Mame å sikre inn et halvpoeng. Han har riktignok ikke veldig god tid, men direkte tidsnød kan det ikke sies å være heller. Jeg tipper på remis. Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted August 20, 2019 Ja, ligner remis nå. Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted August 20, 2019 Dette hadde jeg holdt til remis nå. Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted August 20, 2019 Én ting er iallfall betryggende: Magnus er aldri i nærheten av nederlag. Det finner jeg en enorm trøst i! Jeg tror seierne vil komme. Share this post Link to post Share on other sites
Jo Bo 157 Report post Posted August 20, 2019 Mame - Carlsen remis Caruana - Aronian 1- 0 Share this post Link to post Share on other sites
Jo Bo 157 Report post Posted August 20, 2019 Standings after Round 4 Share this post Link to post Share on other sites