Erling Svensen 185 Report post Posted August 17, 2019 Hei Det var visst noen som ikke fikk til å starte tråd. Noe som ga meg anledning til å føle meg kompetent. Vi har nok blitt bortskjemt av Sjakkspira. Men her kommer ihvertfall en start. Offisiell hjemmeside: https://grandchesstour.org/2019-grand-chess-tour/2019-sinquefield-cup Chess 24: https://grandchesstour.org/2019-grand-chess-tour/2019-sinquefield-cup Sesse: http://analysis.sesse.net/ De er i St. Louis, Missori og det er 7 timer etter oss (for tiden). Alle partiene alle dager starter kl 13 lokal tid, altså kl 20 hos oss. Turneringen varer fra i dag til 28 august med 22 august som eneste hviledag. Magnus starter med hvit mot Giri. En spiller han bare har vunnet mot en gang (etter hva jeg husker), men det kom til gjengjeld sist gang de møttes. På den annen side så kommer Magnus fra en fryktelig dårlig turnering (den dårligste siden han ble voksen?) og hva har det gjort med selvtilliten? 6 1 Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted August 17, 2019 Takker. God oppsummering! Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted August 17, 2019 Takk for at du startet ny tråd Erling Svensen Jeg har tro på at Magnus skal finne tilbake til selvtilliten sin i denne turneringa. Satser på at han starter på det allerede i dette partiet 1 Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted August 17, 2019 Så langt, så bra. Jeg ser iallfall ikke for meg at Magnus taper dette partit. 1 Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted August 17, 2019 Karjakin-Mamedyarov remis Share this post Link to post Share on other sites
Erling Svensen 185 Report post Posted August 17, 2019 Tpper både Magnus og Giri er godt fornøyd med remis. Da blir det nok nokså rolig. Magnus vil nok sette Giri på noen prøver, men jeg tror ikke dette endre med noe annet enn remis. Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted August 17, 2019 31 minutter siden, JEB skrev: Karjakin-Mamedyarov remis Og Aronian-MVL remis Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted August 17, 2019 Og der ble det remis på Magnus også, Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted August 17, 2019 Remis Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted August 17, 2019 5 minutes ago, JEB said: Og der ble det remis på Magnus også, Heldigvis ingen ny misére! 1 Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted August 17, 2019 Lave forventninger her nå, gitt. Men for all del, et par stødige remiser i de første rundene vil være en betryggende og grei start. Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted August 17, 2019 Anand vant etter en horribel bukk av Nepomniatchi. Vi har en turneringsleder. Share this post Link to post Share on other sites
Evig Optimist 34 Report post Posted August 18, 2019 Amanda har en fordel. Hvordan vil dette gå? (Trekk 14) Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted August 18, 2019 Nå står Magnus likt med ... eh, Amanda? 1 Share this post Link to post Share on other sites
Evig Optimist 34 Report post Posted August 18, 2019 Kanskje Carlsen er nominert til Amanda for skuespillet sitt i en dårligere stilling? Pokerfjes og bløffefjes og automatisk stavekontroll! 3 Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted August 18, 2019 Det ble remis, ja. Litt kjedelig start på turneringen, med veldig mange remis-partier. Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted August 18, 2019 Giri kan kanskje vinne mot Aronian? Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted August 18, 2019 Sesse sier 5,72, men det er en festning. Så hvit ender opp med tårn mot hest, samt noen bønder på hver side. Men det skal ikke være mulig å tape det for Aronian, dersom han ikke spiller helt feil. Interessant. :-) Share this post Link to post Share on other sites
Jo Bo 157 Report post Posted August 18, 2019 Da ble alle partiene i dag remis Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted August 19, 2019 Jeg gikk riktignok glipp av den siste delen av åpningen / første del av mellompartiet, men inntrykket mitt er at dette var bunnsolid spill av Magnus. Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted August 19, 2019 Vet ikke om Magnus kan få til noe med den ekstra bonden på dronningfløya? Kjedelig at partiene er så sent for oss her i Norge. Kanskje jeg begynner å bli gammal Tror jeg satser på at dette ender remis og går å legger meg Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted August 19, 2019 (edited) Ok, jeg rakk visst å få svaret før jeg kom meg i seng. Nå er det ihverfall remis snart Edited August 19, 2019 by Sjakkspira Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted August 19, 2019 Jaja der ble det nok en remis Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted August 19, 2019 Da får vi håpe det løsner snart, og at Magnus vinner 2-3 partier på rad. :-) Det er i hvert fall en jevn turnering så langt! Share this post Link to post Share on other sites
Jo Bo 157 Report post Posted August 19, 2019 2 minutter siden, Sjakkspira skrev: Jaja der ble det nok en remis Aronian - Anand & So - Giri ble også remis. Begynner å bli mange remiser i turneringen nå 1 Share this post Link to post Share on other sites