Erling Svensen 185 Report post Posted April 21, 2019 Vittig å høre på Jan Gustafsson. "I don't get it.. ""Sesse, you are making things up!" 2 Share this post Link to post Share on other sites
oggaman 22 Report post Posted April 21, 2019 Får håpe at Carlsen husker hvordan man vinner med konge og tårn mot konge og hest. Share this post Link to post Share on other sites
Erling Svensen 185 Report post Posted April 21, 2019 Gustafsson har tilgang til Sesse, men fortsetter: "Looks like a draw to me. I am not buying it". Share this post Link to post Share on other sites
oggaman 22 Report post Posted April 21, 2019 Sesse vs Gustafson Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted April 21, 2019 Matt i 54.... Klarer Magnus å matte ham? Share this post Link to post Share on other sites
Erling Svensen 185 Report post Posted April 21, 2019 Da har vi matt i "bare" 54 trekk. Share this post Link to post Share on other sites
oggaman 22 Report post Posted April 21, 2019 Vallejo Pons har ganske dårlig tid. Det må jo være en fordel for vår mann! Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted April 21, 2019 (edited) 5 minutes ago, oggaman said: Sesse vs Gustafson Feil! Magnus + Sesse vs Gustafsson. Men jeg må innrømme at jeg ikke skjønner bær av dette. Kan noen vennligst forklare essensen i svarts seiersplan?? Edited April 21, 2019 by ArcticStones 1 Share this post Link to post Share on other sites
oggaman 22 Report post Posted April 21, 2019 Gustafson: Yup, now it looks winning! Share this post Link to post Share on other sites
oggaman 22 Report post Posted April 21, 2019 (edited) 7 minutter siden, ArcticStones skrev: Feil! Magnus + Sesse vs Gustafsson. Men jeg må innrømme at jeg ikke skjønner bær av dette. Kan noen vennligst forklare essensen i svarts seiersplan?? Tror du har litt for stor tiltro til mattogpatt-forumets medlemmer! Edited April 21, 2019 by oggaman Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted April 21, 2019 Magnus må vel vinne før trekk 100 - ved perfekt spill av begge rekker han det ikke. Men, med så dårlig tid for Pons er det definitivt håp Share this post Link to post Share on other sites
Erling Svensen 185 Report post Posted April 21, 2019 2 minutter siden, JEB skrev: Magnus må vel vinne før trekk 100 - ved perfekt spill av begge rekker han det ikke. Men, med så dårlig tid for Pons er det definitivt håp Ja, hvordan er den 50-trekksregelen igjen? 50 trekk uten at en bonde flyttes. og hvis det skjer så er det remis? eller husker jeg feil? Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted April 21, 2019 4 minutes ago, JEB said: Magnus må vel vinne før trekk 100. Nei. Magnus får ytterligere 50 trekk ved å erobre hvits løper eller springer. Share this post Link to post Share on other sites
oggaman 22 Report post Posted April 21, 2019 Ser ikke ut til at Magnus har funnet den riktige planen dessverre. Men enda tid igjen... Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted April 21, 2019 1 minutt siden, ArcticStones skrev: Nei. Magnus får ytterligere 50 trekk ved å erobre hvits løper eller springer. Ja, ok, men det tok jeg for gitt :-) Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted April 21, 2019 Hm, ikke enkelt for Magnus dette Share this post Link to post Share on other sites
oggaman 22 Report post Posted April 21, 2019 Håp igjen. Matt i 21 ifg. vår venn Sesse. Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted April 21, 2019 Ble til slutt seier på Magnus i dag også. Han må bli veldig sliten etter 2 veldig lange partier på rad 2 Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted April 21, 2019 Mesterverk av Magnus! 1 Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted April 21, 2019 Veldig viktig at han klarer å få disse helpoengene, mot spillere som er "lavt" ratet, men likevel vanskelige å slå - ikke minst med svart 1 Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted April 21, 2019 (edited) "I am not impressed. When did Carlsen last win a game against a higher rated opponent? It’s been at least seven years!" –KingsCrusher Edited April 21, 2019 by ArcticStones 3 Share this post Link to post Share on other sites
oggaman 22 Report post Posted April 21, 2019 Utrolig kjekt å følge Magnus for tiden. Virker som om han er stinn av selvtillit! Med god grunn selvfølgelig. Share this post Link to post Share on other sites
oggaman 22 Report post Posted April 21, 2019 Anand med hvite brikker i morgen. Blir tøft! Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted April 21, 2019 49 minutter siden, ArcticStones skrev: "I am not impressed. When did Carlsen last win a game against a higher rated opponent? It’s been at least seven years!" –KingsCrusher Siste tap jeg har funnet mot høyere ratet var mot Anand (2804; Magnus 2802) i London 2010 - bortsett fra tap i blindesjakk mot samme spiller (2817; Magnus 2815) i Amber 2011 ..... Share this post Link to post Share on other sites