Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk
Sign in to follow this  
Gegga

Tata Steel Masters

Recommended Posts

JEB    343
50 minutter siden, ArcticStones skrev:

Turneringsseier er bra, men jeg er småskuffet over at Magnus ikke vant partiet. Han hadde sjansen.
På den annen side skjønner jeg godt: Flere av de beste variantene var skarpe og dermed noe risikable.

Ja, og hvor skuffet hadde vi ikke blitt om han hadde trått feil. Riktig profesjonelt valg synes jeg. Han har vist så mye bra og spenstig i denne turneringen at jeg synes vi skal være meget godt fornøyd.

• Like 3

Sesse    292

De kunne godt holdt på litt lenger—jeg dro ut på løpetur, og idet jeg kom hjem, var det akkurat blitt remis. :-)

Gegga    341
På 27.1.2019 den 15.02, Evig Optimist skrev:

Han hadde vunnet hvis det ikke var siste runde, det er jeg sikker på. Og for fem år siden. 

Hehe. Dette turnerings-resultatet er jo veldig bra. 9 poeng på 13 runder i dette feltet må man være fornøyd med.
Ingen grunn til å overpresse eller gå "all in" for vinst.

Gegga    341

I Gibraltar tapte Nakamura dagens parti på 1. bordet mot Artemiev. Sistnevnte er 20 år, og nå nr 29 i verden med 2724 i rating.

Aryan Tari tapte mot MVL, ganske raskt.

Ivanchuk er på vei ned under 2700, men vant i dag, i det minste.

Gegga    341

Grandelius er opp ca 12 poeng i Gibraltar. Slo f.eks. Wesley So i et fint parti i runde 6. Det vil si at han er ganske nært 2700 i rating.
Det hjelper å være sekundant for Magnus! Jon Ludvig gikk jo også solid opp (over 2700) etter å ha jobbet med Magnus ifm VM-kamp mot Anand.

JEB    343

Kramnik har annonsert at han legger opp, og at Tata Steel var hans siste turnering. Fantastisk spiller og gentleman. En legende

• Like 2
  • Sad 2

Gegga    341

Kanskje ikke den HELT beste måten å hedre en tidligere verdensmester på. Da synes jeg det er bedre slik som Peter Svidler, Vishy Anand og en del av de andre store spillerne gjør. De hyller Vladimir Kramnik på Twitter.

(Er det mulig å legge inn et Twitter-melding her via kode? Hvordan gjør man i tilfelle det? Fikk det ikke til via HTML eller Javascript i "kode" i valgene over.
Så det under er et bilde.)

MC.jpg

JEB    343
På 30.1.2019 den 16.34, Gegga skrev:

Kanskje ikke den HELT beste måten å hedre en tidligere verdensmester på. Da synes jeg det er bedre slik som Peter Svidler, Vishy Anand og en del av de andre store spillerne gjør. De hyller Vladimir Kramnik på Twitter.

(Er det mulig å legge inn et Twitter-melding her via kode? Hvordan gjør man i tilfelle det? Fikk det ikke til via HTML eller Javascript i "kode" i valgene over.
Så det under er et bilde.)

MC.jpg

Nei, dette ble så absolutt feil. Mente nok å være morsom, men bommet. Totalt.

Chess24.com sitterer ham nå på følgende, som har langt høyere klasse over seg (jeg får heller ikke til å legge inn Twittermeldinger med vanlig link, kun om jeg lager et bilde):

Carlsen: "I read the book "Kramnik, My Life and Games" & that became one of my very favourite books growing up & I absolutely loved his way of playing, his style & just the richness of ideas in his play, which is still there. I admire him very much & that’s not going to change"

• Like 1