Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk
Sign in to follow this  
Gegga

Tata Steel Masters

Recommended Posts

JEB    486

Jepp, han fant det!

EDIT: og finner fortsettelsen med Nd5 etter bytte av dronninger også, ellers hadde stillingen vært helt lik

Edited by JEB

Sesse    367
Akkurat nå, Gegga skrev:

Akkurat, ja. Her røpes det at vår egen Sesse stiller store økonomiske krav. Interessant og kontroversielt. :-)

Ikke at det stemmer.

Vi har diskutert det i to runder. Første gang var det spørsmål om hva de trengte, og de ønsket full hardware på alle partiene i en turnering. Det er rett og slett maskinvare jeg ikke har og dermed ville måttet leie inn, og den regningen ville i så fall bli sendt videre til dem (med et visst påslag, ja, men ikke noe ekstravagant). Da de ikke svarte, sendte jeg et raskt kostnadsestimat, og da kom det rimelig raskt at det var de ikke interesserte i å betale det. De ville heller ikke stille med maskinvare/skykapasitet selv (dvs., jeg spurte om det til å begynne med, men de svarte aldri). Da jeg foreslo å justere for å bruke mindre maskinvare (dvs. ha treigere analyse på partiene som ikke involverte Magnus), sluttet de å svare.

Andre gang kom det en kort diskusjon etter at jeg hadde truffet Lahlum på et foredrag og han videreformidlet kontakt. Da diskuterte vi ikke penger overhodet, men det kokte ned til at de ikke kunne bruke tjenesten på direktesendt TV uten at jeg kunne garantere oppetid/support. All den tid jeg har en helt vanlig jobb på dagtid, er den selvsagt ikke noe jeg bare kan forlate om noe skjer, spesielt ikke gratis for å tekkes en kommersiell TV-kanal.

• Like 3

JEB    486

Sesse:

a) at de må betale for å få mer hardware til alle partier burde være en selvfølge

b) de analysene de nå gjør med Stockfish på sin hardware burde holde for andre partier. Det er kun Magnus sitt som virkelig interesserer med skikkelige dybdeanalyser

c) at de må ha garantert oppetid/support forstår jeg ut fra et kommersielt synspunkt. Men kunne de ikke selv skaffe en datakyndig til å garantere dette (med deg som supervisor)?

Skulle ønske dere kunne komme til en minnelig ordning, der du får en rimelig/fornuftig kompensasjon, og det norske folk få det beste av analyser?

• Like 1

Sesse    367
8 minutter siden, JEB skrev:

Sesse:

a) at de må betale for å få mer hardware til alle partier burde være en selvfølge

b) de analysene de nå gjør med Stockfish på sin hardware burde holde for andre partier. Det er kun Magnus sitt som virkelig interesserer med skikkelige dybdeanalyser

c) at de må ha garantert oppetid/support forstår jeg ut fra et kommersielt synspunkt. Men kunne de ikke selv skaffe en datakyndig til å garantere dette (med deg som supervisor)?

Skulle ønske dere kunne komme til en minnelig ordning, der du får en rimelig/fornuftig kompensasjon, og det norske folk få det beste av analyser?

Jeg sendte link til tråden innover, og fikk tydeligvis et veldig positivt svar på skjermen. Så får vi se om vi finner en løsning post-Tata Steel.

• Like 3

Sesse    367

Interessant med interjvuet—det er typisk sånn Magnus føler det er når han er i form:

Denne stillingen «spilte ikke seg selv» for noen av de i studio, i hvert fall. Men for Magnus i form er det bare å måke på og gjøre det som føles naturlig.

JEB    486

Kramnik går på nok et tap - denne gangen mot Duda. Bare 2 av 8 på Kramnik nå. Sist i feltet. Sier litt om den fantastiske stabiliteten Magnus har, som i motsetning til de andre i toppen i praksis ikke opplever slike "katastrofer"