zuzubolin 92 Report post Posted January 18, 2019 etter: er det kun 2 spill iden store databasen og ingen ble remi.. Share this post Link to post Share on other sites
zuzubolin 92 Report post Posted January 18, 2019 (edited) ... men Magnus og Mame har ingen problemer med å finne trekkgentagelse. Antar de tar remi om litt. (før trekk 20?) edit: Magnus går ikke med på den. Det liker jeg. Edited January 18, 2019 by zuzubolin Share this post Link to post Share on other sites
Jo Bo 157 Report post Posted January 18, 2019 Etter 44 ...h5 sier Sesse +11 Dette vinner Magnus Share this post Link to post Share on other sites
zuzubolin 92 Report post Posted January 18, 2019 jepp, må innrømme at jeg egentlig ikke har fulgt med på ei stund. Med utsikt til enda en "stormesterremi" klarte jeg å sovne på sofaen ... :-) Denne stillinga var fin å våkne opp til: 1 Share this post Link to post Share on other sites
zuzubolin 92 Report post Posted January 18, 2019 ser på eval til Sesse at Mame gjorde en brøler i trekk 44. Ellers har det vært ganske flatt: 1 Share this post Link to post Share on other sites
zuzubolin 92 Report post Posted January 18, 2019 1-0 Fantastisk! Må sjekke hvordan det har gått med de andre nå. Sluttstillingen: 1 Share this post Link to post Share on other sites
zuzubolin 92 Report post Posted January 18, 2019 Anand-Nepo: 1/2 Duda - Giri: 0-1 Vidit - Shankland: 1/2 Van Foreest - Fedoseev: 1-0 Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted January 18, 2019 Fantastisk at Magnus vant i dag! Godt å få hull på byllen med et par seire nå! Er det ikke lengre mulig å se video på Chess24.com? Kun premium-kunder? Share this post Link to post Share on other sites
zuzubolin 92 Report post Posted January 18, 2019 Ser at 2700chess allerede er oppdatert. Magnus tjente 4,7 i rating på denne, og er nå på +2,9 i turneringen. Kjekt! Share this post Link to post Share on other sites
zuzubolin 92 Report post Posted January 18, 2019 Da er stillingen etter runde 6: Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted January 18, 2019 Hørte Magnus kom 11 minutter for sent, dommeren startet klokka, men sympatiske Mamedyarov ventet like lenge med sitt første trekk for ikke å tjene på dette. Sportslig! Herlig med seier også (fikk dessverre ikke fulgt med på partiet) Share this post Link to post Share on other sites
zuzubolin 92 Report post Posted January 18, 2019 4 minutter siden, JEB skrev: Hørte Magnus kom 11 minutter for sent, dommeren startet klokka, men sympatiske Mamedyarov ventet like lenge med sitt første trekk for ikke å tjene på dette. Sportslig! Herlig med seier også (fikk dessverre ikke fulgt med på partiet) Trodde det var feil med overføringa. Noen som har fått med seg hvorfor han var sent ute? Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted January 18, 2019 "Det var visst en årsak til det", så jeg en kommenterte på Youtube. Naturligvis var det en årsak (...), men det kan vel bety at det var en OK grunn til det, ikke bare at han kom slentrende for sent. Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted January 19, 2019 Har Magnus spilt noe klassisk parti mot Fedosejev tidligere? Noen hevder at dette er første gang. Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted January 19, 2019 Positivt for Magnus og Nepomniasjtsji at Giri spiller Ding Liren. Det betyr at det trolig tynnes i teten, fordi Anish og Liren har kun ett poeng på deling. Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted January 19, 2019 17 timer siden, JEB skrev: Hørte Magnus kom 11 minutter for sent, dommeren startet klokka, men sympatiske Mamedyarov ventet like lenge med sitt første trekk for ikke å tjene på dette. Sportslig! Herlig med seier også (fikk dessverre ikke fulgt med på partiet) Jeg skjønte det som at det er en fotograf som irriterer spillerene etter at tiden til fotografene er ute. Denne fotografen er visstnok irriterende år etter år. Og derfor kom Magnus etter at denne fotografen var ferdig. Mamedjarov sympatiserte og kom også 11 min for sent for som du sier å ikke tjene på dette. 2 Share this post Link to post Share on other sites
zuzubolin 92 Report post Posted January 19, 2019 Magnus en bonde ned i tårnsluttspill. Kan ikke si at jeg liker situasjonen. Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted January 19, 2019 Teoretisk remis nå Share this post Link to post Share on other sites
zuzubolin 92 Report post Posted January 19, 2019 Akkurat nå, JEB skrev: Teoretisk remis nå puhh! Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted January 19, 2019 Da endte det i remis. Bra slik det utviklet seg i dette partiet Share this post Link to post Share on other sites
Jo Bo 157 Report post Posted January 19, 2019 Remis Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted January 19, 2019 Remis – Dette kunne fort endt i misére. Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted January 19, 2019 Anand med fin seier mot Kramnik med svart. Kramnik ute av form - 2 av 7. Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted January 20, 2019 Magnus har brukt relativt mye tid i forhold til Rapport, men står fint etter 17 trekk (Sesse: + 1.0) Share this post Link to post Share on other sites