Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk
Sign in to follow this  
Inge «Insan» Harkestad

VM i hurtigsjakk og lynsjakk 2018

Recommended Posts

Sesse    367

Fantastisk av Magnus. Og også fantastisk av Duda; 16,5/21 må være den beste scoren som ikke har vunnet VM.

Min beste tolkning av Nepos remistilbud er at han så at Magnus var satt ut mentalt, følte seg skyldig, og tenkte remis ville være en OK utgang for alle parter.

JEB    486
17 timer siden, Sesse skrev:

Fantastisk av Magnus. Og også fantastisk av Duda; 16,5/21 må være den beste scoren som ikke har vunnet VM.

Min beste tolkning av Nepos remistilbud er at han så at Magnus var satt ut mentalt, følte seg skyldig, og tenkte remis ville være en OK utgang for alle parter.

Ja, la oss tolke det i beste mening. Det endte heldigvis bra. Og all ære til Duda også.

Godt nytt år til alle på forumet!

ArcticStones    299

Oi! Ser at jeg gikk glipp av VM i lyn- og hurtigsjakk. Lot meg lure av forsiden til å tro at det ikke var noe som skjedde i Magnus-verden.

Godt å lese at det gikk bra for lommedølingen. Ser frem til å spille igjennom noen av partiene når det roer seg med arbeidsoppdragene!

Gegga    471
5 timer siden, ArcticStones skrev:

Oi! Ser at jeg gikk glipp av VM i lyn- og hurtigsjakk. Lot meg lure av forsiden til å tro at det ikke var noe som skjedde i Magnus-verden.

Godt å lese at det gikk bra for lommedølingen. Ser frem til å spille igjennom noen av partiene når det roer seg med arbeidsoppdragene!

What? Og du har ikke hatt på NRK, vært på VG-nett, sett på Twitter eller noe som helst annet i romjulen? :-)

ArcticStones    299
On 12/31/2018 at 8:09 PM, Gegga said:

What? Og du har ikke hatt på NRK, vært på VG-nett, sett på Twitter eller noe som helst annet i romjulen? :-)

Jeg eier ikke TV. Og fra utlandet liker ikke min gamle Mac alltid NRK, så jeg sjekker det sjeldent.
Men meg leste en god del internasjonale nyheter i romjulen: BBC, The Guardian, New York Times, Axios.com og Vox.com...
(Må innrømme at jeg stort sett har gitt opp norske aviser på nett.>

Twitter er som regel for ... amputert ... for min smak. ;)

ArcticStones    299

Da er det like før det braker løs i Wijk-aan-Zee (Tata Steel).

Krysser fingrene og håper at det blir litt diskusjon her inne – og kanskje også noen gode artikler fra Tarjei. :)

Edited by ArcticStones

JEB    486
1 time siden, ArcticStones skrev:

Da er det like før det braker løs i Wijk-aan-Zee (Tata Steel).

Krysser fingrene og håper at det blir litt diskusjon her inne – og kanskje også noen gode artikler fra Tarjei. :)

Virker nesten som Tarjei har sluttet å blogge - satser alt på Twitter. Jeg snakket kort med ham under åpningen av The good night i Oslo, og etterlyste flere blogg-innlegg. Han sa da han skulle prøve å få til noe under VM, og gjorde det. Men siste innlegg var etter niende runde - ikke noe fra de siste tre rundene, eller den dramatiske avslutningen. Ei heller et eneste innlegg fra fem dager i hurtig- og lynsjakk VM. To ganger verdensmester uten et eneste innlegg. Synd, for Tarjei skriver godt. Hadde han skrevet på engelsk ville han hatt mange blogg-følgere. Men, det er forståelig, blogging tar sikkert veldig mye tid.

Tøff start for Magnus i Tata - svart mot Ding Liren i første runde.

• Like 1

ArcticStones    299
2 hours ago, JEB said:

Synd, for Tarjei skriver godt.

Helt enig! Jeg har stor glede av hans glimrende artikler.
Og for min del, må Tarjei gjerne skrive på engelsk.

En Tweet er ingen erstatning for en god sjakkartikkel!

ArcticStones    299

Jeg må innrømme at jeg ikke fullt ut skjønner nyansene her. For eksempel hvorfor c4 skulle være så mye bedre enn Sd2. Jeg savner de menneskelige analysene – her og på SjakkBomba.

Men én ting er sikkert: Nå har Magnus initiativet!

• Like 1

JEB    486

Kan si mye pent om Simen og Jon Ludvig sine kommentarer på TV2 Sport, men computere og dataprogrammer er ikke deres spesialfelt...

JEB    486

Nepo vant over Giri - med svart

Og Anand vant med svart mot van Foreest

Edited by JEB