JEB 486 Report post Posted December 29, 2018 Remis, alt i alt ok - fantastisk redning 1 Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted December 29, 2018 Patt faktisk. Bra redning av Magnus Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted December 29, 2018 Jeg hadde ikke sett den avslutningen med 2-3 sekund. Det nytter jo heller ikke å gå inn og få dronning, da sjakker vel bare Magnus, og forfølger kongen, uten at dronning nærmest kongen skal kunne få gå mellom, eller slå Magnus’ dronning. Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted December 29, 2018 Magnus i trøbbel. Lite tid, og dårlig stilling. Uheldig kombinasjon. Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted December 29, 2018 Det har heldigvis endret seg. Slik det ofte gjør i lyn. Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted December 29, 2018 Deilig seier i tredje parti. Det svinger, som det skal i lyn-VM Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted December 29, 2018 Helt rått hvordan han vinner det. Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted December 29, 2018 8 minutter siden, Gegga skrev: Jeg hadde ikke sett den avslutningen med 2-3 sekund. Jeg hadde heller ikke sett den med 23 sekunder... (kanskje siste trekket, men ikke å spille meg inn i situasjonen) Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted December 29, 2018 Bosiocic med svart i fjerde runde Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted December 29, 2018 Dronningen fanget etter 21 trekk. Bra Magnus! 3.5 av 4 er flott! Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted December 29, 2018 Flott seier Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted December 29, 2018 To remiser nå. Bra reddet av Magnus i siste parti Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted December 29, 2018 Enkel seier mot Duda. Viktig 1 Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted December 29, 2018 Prøver å lage middag samtidig med å se sjakken. Merker at sjakken vinner. Kanskje ikke helt bra for resultatet av middagen. Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted December 29, 2018 1 minutt siden, Sjakkspira skrev: Prøver å lage middag samtidig med å se sjakken. Merker at sjakken vinner. Kanskje ikke helt bra for resultatet av middagen. Riktig prioritet 1 Share this post Link to post Share on other sites
zuzubolin 92 Report post Posted December 29, 2018 8 minutter siden, Sjakkspira skrev: Prøver å lage middag samtidig med å se sjakken. Merker at sjakken vinner. Kanskje ikke helt bra for resultatet av middagen. Er der jeg også ... 1 Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted December 29, 2018 Magnus mot 15-årige Alireza fra Iran. Her må du vise hvem som er sjefen Magnus! Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted December 29, 2018 5 timer siden, JEB skrev: PS Noen av linkene i innledningen bør kanskje oppdateres for lyn-turneringen, om du har tid og mulighet Insan. Det lar seg dessverre ikke gjøre; i motsetning til det gamle Origo-forumet, kan (også åpnings-)innleggene kun endres i ca. en halvtime. 1 Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted December 29, 2018 Seier over Alireza. Der ser vi hva motivasjon betyr for Magnus (og hvilket press 15-åringen sikkert følte). Overbevisende. Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted December 29, 2018 Andreikin er neste motstander. Da benytter jeg anledningen til å vise Andreikins flotte springermatt i forrige parti på Chessbomb. Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted December 29, 2018 Utrolig redning igjen! Remis mot Andreikin Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted December 29, 2018 Utrolig at Andreikin rotet bort den stillingen der. Jeg tror nesten jeg skulle ha klart å vinne den (med god tid på klokken). Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted December 29, 2018 Sjakk matt mot Svidler! Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted December 29, 2018 Sjakk matt er ikke så ofte vi får se. Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted December 29, 2018 NIgel Short på Twitter: It is not widely known but 15 year old, Iranian Alireza Firouzja, who is currently leading the King Salman Blitz Championship, is another person who has been working for @Magnus Carlsen recently. Share this post Link to post Share on other sites