Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk
Sign in to follow this  
Inge «Insan» Harkestad

VM i hurtigsjakk og lynsjakk 2018

Recommended Posts

Jeg gjetter på at vinneren vil ha 11 poeng etter 15. runde. En av Nepo, Wang, Yu, Andreikin eller de andre russerne på 7,5 poeng, kommer til å ha en god dag i morgen og ta 3,5 poeng (to seire og tre remiser).

Hvis det stemmer, trenger Magnus minst 4 poeng. I så fall må han spille en god del bedre enn i dag - og veldig, veldig mye bedre enn i går. 

JEB    486

Tullete av Magnus å komme for sent og tape ett minutt mot Oparin. Ingen grunn til å være så eplekjekk etter tap mot (for ham) to puddinger første dag.

JEB    486

Kan dessverre ikke møte Dubov - har allerede møtt ham. Satser på at Magnus møter Naka, slår ham og blir verdensmester!

Sesse    367

Nå kan ikke Magnus vinne alene. Han  vinne, håpe at Dubov ikke vinner, og at ikke både Artemjev og Mamedjarov vinner.

Sesse    367
19 timer siden, Sesse skrev:

Sånn for å presisere: Jeg tror nok det er mulig å vinne på 10,5/15. Men jeg tror ikke Magnus kommer til å vinne på 10,5/15, for det er sju spillere på 7,5 som alle vil ha bedre tiebreak enn ham, og minst én av dem kommer til å få 3/5 eller bedre i morgen. Jeg er ganske sikker på at han klarer å vinne om han klarer å komme seg til 11,5/15, og på 11/15 har han en rimelig sjanse (om nødvendig via omspill).

Dubov vinner alene på 11/15, Magnus på femte med 10,5/15. Så det var ikke så ille gjettet, Magnus ville vunnet alene på 11,5/15, og ville fått omspill mot Dubov på 11/15.

• Like 1

Sesse    367

Og da er også Magnus' fullstendige 2018-VM-sekundantteam offentlig, såvidt jeg forstår det fra media:

• Peter Heine Nilsen (trener)
  • Jan Gustafsson
  • Laurent Fressinet
  • Nils Grandelius
  • Daniil Dubov
Edited by Sesse
  • Like 1

JEB    486

Magnus møter Ivan Popov (GM, Russland, 2560) med hvit i første runde. Håper det ikke blir noen slow start nå Magnus - synes Magnus spilte seg bedre og bedre i hurtigsjakken, så er optimist mht blitz!

Synes forøvrig Chess24 er den siden hvor en raskest får oversikt over stilling, rundeoppsett og utvikling i de ulike partiene (evaluering vises grafisk i rundeoppsettet). Kombinert med dybdeanalyse fra Sesse får en det meste av det en trenger.

PS Noen av linkene i innledningen bør kanskje oppdateres for lyn-turneringen, om du har tid og mulighet Insan.