Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk
Sign in to follow this  
Nikolai80

34th European Club Cup

Recommended Posts

Erling Svensen    185
11 minutter siden, Nikolai80 skrev:

Dette er vel en stilling Magnus bruker å like? Svidler har skapt trøbbel for Magnus før, og nå gir sesse ham nesten +1. 

Heldigvis er det ikke Magnus vår mann spiller mot. Og nå er det 0.09..  Tipper at Magnus har kontroll og er fornøyd med remis. 

Gegga    471

Hei, hei! Her er jeg også. Rart - det skjer jo MYE mer her i riktig tråd! (Takk, Inge...)

I slike sluttspill føler jeg ofte at springeren er litt bedre, da denne kan slå på alle felter. Det kan jo ikke løperen. 
Men det kan være jeg ikke har peiling (mest sannsynlig). 

Det tar jo litt tid å flytte hesten rundt på brettet, da ...

Det er spenning i de andre partiene. Ingen avgjorte partier enda. 

Gegga    471

I match nr 2 ser det ut til å bli noen avgjorte partier. Foreløpig ser det ut til at hvit kan vinne på bord 3 og 4. Og da er de jo like langt.

Vi får vel håpe på 3-3 i de andre matchene, slik at Magnus & Co kan klare seg med 3-3 også.

Gegga    471

Løperen til Predojevic sto RETT i slag. HELT utrolig å tabbe seg ut på den måten. Han hadde jo ikke 2 sekunder igjen, heller.
Hvordan er det mulig?? Synd for han om de skulle tape gullet på dette, og det ser jo faktisk slik ut!

Her spiller altså sort Se4??

Tabbe.jpg

Nikolai80    36
6 minutter siden, Gegga skrev:

Ooops. Predojevic på 5. bord med en tabbe, og det kan koste Vålerenga seieren.

edit: Og han ga opp umiddelbart

Slik det ser ut nå må vel både Magnus og Grandelius spille presist for å unngå tap. Løperen til Svidler er kanskje bedre å ha i denne stillingen da det er bønder på begge sidene. Jeg er usikker. 

Sesse    367
38 minutter siden, Gegga skrev:

Hvordan er det mulig?? Synd for han om de skulle tape gullet på dette, og det ser jo faktisk slik ut!

Her spiller altså sort Se4??

Jeg tipper han ser slaget, men blingser og tror at den hvite løperen er bundet—han innser ikke at Se1 har beskyttet dronningen og derfor opphevet bindingen.

Sesse    367

Morsomt nok har maskinen min nå faktisk regnet det hele til bunns, så det er definitivt remis med beste spill fra begge sider. Dybde 107, men ingen av grenene i søketreet har gått lenger enn åtte halvtrekk, fordi man uansett treffer enten en repetisjon eller sluttspillsbaser da.

• Like 1

Sesse    367

Remis. Magnus beholder tronen på ratinglisten inntil VM, fattige 2,1 poeng foran Caruana. Ikke en kriseoppvisning i EM, men ikke enormt overbevisende heller.

Gegga    471

4-2 tap, og ikke gull på Vålerenga, nei. Jaja, morro så lenge det varte!

Heldig for Predojevic at han ikke var alene om å tape.

Sesse    367

Vi må forøvrig huske at Magnus ikke er i dårlig form—han er stabilt over 2830, som bare er 40–50 poeng under hans absolutte maksnivå. Det som er nytt, er at det er flere (først og fremst Caruana) som har klart å stabilisere seg over 2800, ikke bare i korte drag.

• Like 1