Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk
Sign in to follow this  
Nikolai80

34th European Club Cup

Recommended Posts

Sesse    367

Ser vitterlig sånn ut! Men husk at Magnus ikke er kjent som Houdini som vrir seg ut av vanskelige forsvarsstillinger—han er mer slangen som klemmer til fra andre siden.

Gegga    471

Grandelius ser ut tli å vinne igjen? Med det spillet han viser for tiden, er det ikke lenge til han er over 2700! Imponerende.

Evalueringen var tilbake på 0,00 etter ca 47 trekk. Men nå på - 1,08 etter 48. Bf1.

JEB    486

Ikke enkelt, men det er ikke umulig for Magnus å redde dette? Jeg fikk sjekket såvidt på jobb, og da så det jo håpløst ut. Kom igjen Magnus!

Gegga    471
9 minutter siden, JEB skrev:

Ikke enkelt, men det er ikke umulig for Magnus å redde dette? Jeg fikk sjekket såvidt på jobb, og da så det jo håpløst ut. Kom igjen Magnus!

Nei, nå sier computeren 0,00 - så det er på ingen måte umulig.

Men det er nok ikke så lett som computeren vil ha det til.

Edit:
MEN, det er jo noen som begynner å snakke om at Magnus kan vinne (F.eks. Atle Grønn)

Sesse    367

Det er ikke helt snakk om tabber her. Jeg tipper det er snakk om veldig fiffige remisvarianter som ingen av sidene egentlig helt ser til bunns.

Sesse    367

Nå, derimot, er jeg mye mer optimistisk. Magnus' plan er rett og slett å få tvunget bonden fram til a6 og holde tårnet opptatt den veien. Det er tricky taktikk på veien, og fortsatt lettere å angripe enn å forsvare seg, men det virker å være noe som mennesker kan se.

• Like 1

JEB    486

Remis! Puuuh ......

Ikke bra, men når det først gikk som det gikk (med hvit...) var det flott gjort å redde dette!

JEB    486

Ytterligere 0.5 minus i rating, og nå 3.5 foran Caruana. Remis i siste runde holder jo til å være verdensener når VM-kampen starter, men det er ikke akkurat noen betryggende ledelse... Og tap orker jeg ikke tenke på (det får holde med skrekkopplevelsen i dag). 

Gegga    471

Ja, det må man si var close!

Mange avgjorte partier i den andre topp-matchen, men det ble 3-3, etter at hvit vant på de 4 siste bordene.

Det kan vel fort bli 3-3 i Vålerengas match også? Eller kan Vålerenga vinne??

Erling Svensen    185
6 minutter siden, Gegga skrev:

Det kan vel fort bli 3-3 i Vålerengas match også? Eller kan Vålerenga vinne??

Grandelius står mye bedre, Howell står mye dårligere, stå da blir det vel 3-3 her også. 

Gegga    471

Wow. Nå ser det vel nesten ut til å gå mot Vålerenga-seier? Og da vil de lede alene 1 runde før slutt!

Edit:
Så meldingen din nå, JEB. Ca samme innhold. Ja, Howell har vært utrolig god til å redde partier i vanskelige situasjoner!

• Like 1

Egko    9

Selv om Grandelius ligger på +3 og +4 på evalueringen så ser det ut som om han har problemer med å kommer videre.

JEB    486

Grandelius vant

EDIT: og Howell klarte på mesterlig vis å redde remis. Glimrende!

Edited by JEB
  • Like 1

Gegga    471

Fantastisk! Da leder Vålerenga alene, før de møter Mednyi Vsadnik St. Petersburg i morgen.

Peter Svidler på førstebordet hadde 4 strake tap før seieren i dag!!

Svidler er en av de får med pluss-score mot Magnus (2 vs 1). Det kan vi håpe på kan snu i morgen?
Men jeg frykter en litt kjedelig remis, må jeg si.

De har jo klart seg godt, selv om Svidler har tapt nesten alt (ned 22,8 ratingpoeng).
Så de andre gjør jo jobben sin. 

Det vil si at det blir en VELDIG tøff kamp, om ikke Magnus og gjengen storspiller. 

JEB    486

https://twitter.com/TarjeiJS/status/1052632256299200512

Tarjei på Twitter: 

Sitat

If Svidler-Carlsen ends in a draw, the difference between Carlsen (2835) and Caruana (2832) will be 3 points. This means that there will only be rating changes in #CarlsenCaruana if a game is won. We can actually have a match with no rating changes after 12 games ...

Magnus leder nå med 3.5 poeng på Caruana, og hvis han taper 1.1 poeng på remis mot Svidler, så blir forskjellen 2.4. Rundes ikke det av til 2 poeng, ikke 3 på den ofisielle ratingen? (Nå: 2835.8 og 2832.3)

Edited by JEB