Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk
Sign in to follow this  
Sesse

Sjakk-VM 2018

Recommended Posts

Sesse    367

Ganske ville greier her. 5700 seere, og Chess24-feeden har brutt sammen for lengst. Sitter og taster inn trekk og klokke manuelt :-)

• Like 3

JEB    486
Akkurat nå, Sesse skrev:

Ganske ville greier her. 5700 seere, og Chess24-feeden har brutt sammen for lengst. Sitter og taster inn trekk og klokke manuelt :-)

Tusen takk! Stoler bare på Sesse B|

Gegga    471

Sesse er litt ute og kjører. Løperen skiftet plutselig til hvitfeltsløper, og var litt rundt forbi. Skremte livet av meg en stund der ...

Gegga    471

Ja, 40. trekket var dårlig. Magnus skulle tilbake til g1 med dronningen. 5 minutter til på klokken, så hadde han vunnet.

Nå frykter jeg at det blir remis. Pokker.

Sesse    367

Litt tricky med all tastingen her, ja. Spesielt når folk kommer med «rettelser» som er feil =)

Magnus snublet i tidsnøden, dessverre. Jeg spådde et langt remisparti for en time siden, og nå ser det raskt mer sannsynlig ut igjen.

Gegga    471

Da burde du ha sett meg, JEB - jeg var samme sted. 

Nå er jeg i kjelleren, og kona fikk viljen med Idol på TV ...

JEB    486

I følge Chess24.com: Kasparov: "If Magnus doesn’t win the game that tells you he has great difficulty controlling his nerves”

Gegga    471

Tja. Han hadde jo dårlig tid. Tror ikke det har sååå mye med nerver å gjøre. Men det kan jo være han er inne på noe, han har visstnok litt peiling, han Kasparov.

Sesse    367

Kasparov er alltid frittalende, spesielt overfor Magnus :-)

Jeg har et visst håp om tidsnød #2 for Caruana her. Og nå er det ikke flere tidskontroller.

• Like 2

Sesse    367

Magnus er veldig flink til å sette remissluttspill på grensen. Hvis det er fire forskjellige situasjoner som krever hver sin forsvarstaktikk, kan du vedde på at han setter deg i alle fire.

Gegga    471

Ja, han er god til å presse frem muligheter. Men Caruana er jo FANTASTISK til å forsvare seg. Dermed tror jeg ikke han taper dette ...

Sesse    367

99%? Det tror jeg nok er litt mye. Altså, teoretisk er dette definitivt remis. Men jeg tror ikke at det er 99% sjanse for at Caruana klarer å holde remisen i praksis.

Sjakkspira    523

Det var veldig synd at han rotet bort seieren. Synes allikevel denne dagen er positiv med tanke på resten av matchen. Gleder meg til i morgen når Magnus spiller hvit.

Regner med at dette er remis nå.

• Like 1

JEB    486

Veldig imponert av spillet fram til han misset rett før tidskontrollen. Det virker ikke som han helt forstod hvor knusende godt han stod, og det er kanskje greit. Caruana virket mer nervøs enn jeg trodde han skulle være. At han reddet seg er selvfølgelig veldig godt gjort, men Magnus inviterte ham inn i matchen igjen. Synes Magnus var på et høyere nivå i begynnelsen enn på lang tid. Håper han fortsetter med det i morgen. Dette blir spennende, men jeg er faktisk mer optimist nå enn før matchen startet.