Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk
Sign in to follow this  
Sesse

Sjakk-VM 2018

Recommended Posts

JEB    486

Magnus om Kasparaov og Kramniks utfall etter remisen i 12. parti, med et stort smil: "They are entitled to their stupid opinions"

• Like 2

Sesse    367

En litt tam premieseremoni, kanskje. :-)

Oppi det hele er det på sin plass å gratulere Caruana også, selv om han bare ble nest best denne gangen. Han er ikke en personlighet det er så lett å forelske seg i, men han har opptrådt ytterst sympatisk og korrekt hele matchen, spilt på sine egne styrker og gjort det veldig bra med det. Det hadde ikke vært urettferdig om dette hadde tippet den andre veien.

• Like 3

Gegga    471
5 timer siden, Sesse skrev:

Jeg var på Midtnytt til slutt—samtidig med det mest dramatiske i sjakken, så ingen som bryr seg om sjakk så på! https://tv.nrk.no/serie/distriktsnyheter-midtnytt/201811/DKTL99112818/avspiller fra ca. 07:30.

Heldigvis ble ikke matchen spilt på Sesse-nivå. Vil si de spiller litt bedre enn deg! :-)

Ser nå at det er over 20.000 som følger Sesse.net. Det er jo ganske heftig trafikk! Vet ikke helt hva andre steder som ikke har kommentatorer (f.eks. Chessbomb) har.
Usikker på hvor mange som fulgte med på VM-matchen live.

Sesse    367

Jeg tror ikke Chessbomb o.a. publiserer tall, men chess.com på Twitch har generelt vært på rundt tre ganger mine seertall de gangene jeg har sjekket. (De sa også at de hadde gått over 100 000 på en av sendingene, men jeg vet ikke om det var samtidige eller ikke.) Jeg tipper det er generelt mye kryss-bruk av medier her, med at folk som er interesserte bruker mange samtidig.

• Like 1

ArcticStones    299

Jeg tok turen innom Matt&Patt i dag òg. Glimrende artikler underveis – men det er pussig at hovedsideoppslaget fortsatt er om "Remisrekken". Altså ingenting om at Magnus faktisk lykkes med å forsvare VM-tittelen.

Eller er det jeg som er blind...??

.

PS. Takk til alle som har kommentert her. Og spesielt takk til Sesse for live-analyser som belyste muligheter, styrker og svakheter, taktikk og strategi.

Gegga    471

Jeg ser det samme når jeg går på hjemmesiden.

Det kan kanskje konkluderes med at Tarjei er kjappere på Twitter enn på Mattogpatt.no ? :-)

• Like 1

JEB    486

Jon Ludvig  på Twitter (fra Lars Grahn sin blogg): Nils Grandelius has confirmed he was one of Magnus Carlsens seconds in the match, alongside Fressinet, Gustafsson and a 4th person. They worked remotely from Thailand