Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk
Sign in to follow this  
Gegga

Sinquefiled Cup 2018

Recommended Posts

JEB    486

Anand om Magnus sitt hysjtegn i går; "Insanely witty" ! Very funny (selv om det hadde vært bedre om han hadde vunnet....) Ja, ja, hvis gentleman Anand syntes det var morsomt, ja da var det innafor. 

oggaman    22

At Sesse nå melder kliss remis forklarer alt om hvorfor jeg ikke har peiling på sjakk. Mamedyarov har fribonde og løper mot springer. Carlsen har trippelbonde. I mitt sjakkhode skulle dette tilsagt en fordel for aserbajdsjaneren. 

Edited by oggaman

Erling Svensen    185

Jeg har ikke peiling på sluttspill. Men jeg har laang erfaring som tilskuer til Magnus sine evner til å hale i land en seier i en tilsynelatende lik stilling. Dette er en slik stilling der Magnus vinner til slutt. 

• Like 1

Erling Svensen    185
31 minutter siden, Erling Svensen skrev:

Jeg har ikke peiling på sluttspill. Men jeg har laang erfaring som tilskuer til Magnus sine evner til å hale i land en seier i en tilsynelatende lik stilling. Dette er en slik stilling der Magnus vinner til slutt. 

jeg tok nok feil der ja... Var nok et uttrykk for mer håp enn realisme.  Remis.  Men han prøvde i det minste. 

• Like 1

JEB    486

Remis ved repetisjon. Isolert sett et godt resultat med svart, selv om vi håpet på seier. God natt

Gegga    471

Andre runde på rad med 5 remiser. Og mye remis utenom også. Kanskje det kunne vært spennende med noen spillere utenfor topp 15 i noen av turneringene?

JEB    486

Fire remis og seier til Magnus over Naka hadde smakt fortreffelig. Lykke til Magnus!

PS At So skal vinne over Caruana er vel for mye å be om, og seier til Magnus ved omspill mot Fabiano hadde smakt aller best :)

Edited by JEB

Gegga    471

Matt i 1 for Aronian. Flott parti! Da er han oppe i delt seier med Caruana.

Kan Magnus også komme opp dit? Begynner jo å få litt fordel nå. Men det er kanskje ikke nok?
Jeg kan ikke helt se hvordan man kan vinne dette med hvit. Men det er kanskje derfor jeg ikke er verdensmester.