Gegga 471 Report post Posted April 26, 2018 Ganske morsomt når spillerne diskuterer partiet, og helt ignorerer den kvinnelige oversetteren. Spørsmålene de stiller er ganske uinteressante for sjakkspillere, men naturligvis interessante for publikum og for journalister som vil skrive noe i aviser. Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted April 26, 2018 4 timer siden, JEB skrev: (...) så har jeg i alle fall fått bestilt hotell for noen dager i årets turnering også Når da? Det hadde vært hyggelig å ta en tur til Norway Chess igjen, om det skulle passe. 2 Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted April 26, 2018 Izoria har slått Caruana og Nakamura i USA-mesterskapet. Men har allikevel "kun" 4 poeng. Er 1.5 bak Caruana og Shankland. :-) Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted April 27, 2018 11 timer siden, Inge «Insan» Harkestad skrev: Når da? Det hadde vært hyggelig å ta en tur til Norway Chess igjen, om det skulle passe. Kommer sent torsdag 31.5 og blir til etter runden søndag 3.6. Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted April 27, 2018 Typisk Navara: ChesscomNews @ChesscomNews: Navara after losing quickly to Ding: “I planned to play a different opening but I was just not concentrated enough and when there were cameras I was thinking [that] I should hide my pen because it was not nice enough, so I hid my pen and made a different move than I prepared.” Veldig høflig og hyggelig, men som Gegga sa, det er nok ikke usannsynlig at han er autist eller har Aspergers syndrom Share this post Link to post Share on other sites
oggaman 22 Report post Posted April 27, 2018 Svart mot Giri i dag. Bør vel være fornøyd med remis, men hadde vært kjekt med nok en seier! Share this post Link to post Share on other sites
oggaman 22 Report post Posted April 27, 2018 Skarpt parti i dag. Magnus står bonde under, men har offiserene i gode posisjoner. Ikke lett for Giri å finne den rette forsvarsplanen nå. Share this post Link to post Share on other sites
oggaman 22 Report post Posted April 27, 2018 (edited) Magnus har også 40 minutter ekstra tid. Mange trekk igjen før tidskontrollen. Begynner å bli lovende dette. Giri har to gode trekk nå (Nc4 og e3), og han tenker..... lenge. Edited April 27, 2018 by oggaman Share this post Link to post Share on other sites
oggaman 22 Report post Posted April 27, 2018 Ser meget bra ut for vår mann nå! Lenge igjen av partiet, men Magnus har en stor fordel. 1 Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted April 27, 2018 (edited) Herlig seier over Giri! Og ratingavstanden til Caruana er nå et noe mer betryggende 28 poeng. Edited April 27, 2018 by ArcticStones 1 Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted April 27, 2018 Strålende! Jeg får se pressekonferansen senere. Forstår at det var noen dumme spørsmål (som vanlig), og at Magnus var litt uinteressert i hele greia. Igjen: Få Peter Leko inn! Alle spillerne så ut til ha respekt for han, og han stilte ikke idiotiske spørsmål. Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted April 27, 2018 Joho, nå er Magnus virkelig i støtet! Ekstra morsomt at han går fra seier til seier nettopp i en turnering som har fått kritikk for de mange remisene. Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted April 27, 2018 Det har visst vært litt klager på pressekonferansene. De utenomsportslige spørsmålene blir VELDIG rare ... Aftenposten skriver dette etter en tidligere runde. Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted April 27, 2018 14 timer siden, JEB skrev: Kommer sent torsdag 31.5 og blir til etter runden søndag 3.6. Nå har jeg også kjøpt flybillett, så vi blir tre forum-medlemmer i Stavanger den helgen. Jeg kommer fredag kveld, så vidt inn i 4. runde, og jeg blir til mandag morgen – sånn at jeg får med meg full 5. og 6. runde. Samt eventuelle utskeielser søndag kveld; det er jo spillefri dag på mandag. PS: Jeg oppfordrer flere fra forumet til å komme. JEB og Gegga er hyggelige folk in real life, og de fleste mener det er mulig å holde ut med meg også en helg. Share this post Link to post Share on other sites
Sesse 367 Report post Posted April 28, 2018 Carlsen–Ding er steindød remis allerede etter 17 minutter. Tydelig at Magnus går inn i noe ekstremt trygt for å få byttet av alle brikkene og sikre turneringsseieren. Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted April 28, 2018 Ja, der ble det remis. Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted April 28, 2018 Så kjekt at du også kommer, Inge. Jeg kan også bekrefte at Inge og JEB er veldig trivelige, så hvis JEB ikke forteller sannheten nå, så skulle vi ikke kunne skremme bort noen. :-) Det hadde vært gøy om flere dukket opp, ja! Gi lyd om dere skal hentes på flyplass, Inge og JEB. Jeg er sikkert ledig til å plukke dere opp. 2 Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted April 28, 2018 Og trivelig at Magnus vant turneringen, ja! :-) Karjakin ødela Giri-rekka si, da han vant i siste runde. Topalov ledet jo turneringen for "et par" runder siden, og havnet 3. sist, etter å ha tapt 3 partier på rad. David Navara tapte også 3 på rad, før han stanset tapsrekken med en remis i siste runde. Magnus har tjent 0,4 poeng på Grenke og Shamkir. Caruana har dermed tatt litt innpå, og kan kanskje ta et par nye ratingpoeng i dag. Share this post Link to post Share on other sites