Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk
Sign in to follow this  
Inge «Insan» Harkestad

Shamkir Chess 2018

Recommended Posts

Gegga    286

Ganske morsomt når spillerne diskuterer partiet, og helt ignorerer den kvinnelige oversetteren.

Spørsmålene de stiller er ganske uinteressante for sjakkspillere, men naturligvis interessante for publikum og for journalister som vil skrive noe i aviser.

Gegga    286

Izoria har slått Caruana og Nakamura i USA-mesterskapet. Men har allikevel "kun" 4 poeng. Er 1.5 bak Caruana og Shankland. :-)

JEB    252
11 timer siden, Inge «Insan» Harkestad skrev:

Når da? Det hadde vært hyggelig å ta en tur til Norway Chess igjen, om det skulle passe.

Kommer sent torsdag 31.5 og blir til etter runden søndag 3.6. 

JEB    252

Typisk Navara:

ChesscomNews @ChesscomNews:

Navara after losing quickly to Ding: “I planned to play a different opening but I was just not concentrated enough and when there were cameras I was thinking [that] I should hide my pen because it was not nice enough, so I hid my pen and made a different move than I prepared.”

Veldig høflig og hyggelig, men som Gegga sa, det er nok ikke usannsynlig at han er autist eller har Aspergers syndrom

oggaman    5

Skarpt parti i dag. Magnus står bonde under, men har offiserene i gode posisjoner. Ikke lett for Giri å finne den rette forsvarsplanen nå.

oggaman    5

Magnus har også 40 minutter ekstra tid. Mange trekk igjen før tidskontrollen. Begynner å bli lovende dette.

Giri har to gode trekk nå (Nc4 og e3), og han tenker..... lenge.

Edited by oggaman

Gegga    286

Strålende! Jeg får se pressekonferansen senere. Forstår at det var noen dumme spørsmål (som vanlig), og at Magnus var litt uinteressert i hele greia.
Igjen: Få Peter Leko inn! Alle spillerne så ut til ha respekt for han, og han stilte ikke idiotiske spørsmål.

14 timer siden, JEB skrev:

Kommer sent torsdag 31.5 og blir til etter runden søndag 3.6. 

Nå har jeg også kjøpt flybillett, så vi blir tre forum-medlemmer i Stavanger den helgen. :)

Jeg kommer fredag kveld, så vidt inn i 4. runde, og jeg blir til mandag morgen – sånn at jeg får med meg full 5. og 6. runde. Samt eventuelle utskeielser søndag kveld; det er jo spillefri dag på mandag. ;)

PS: Jeg oppfordrer flere fra forumet til å komme. JEB og Gegga er hyggelige folk in real life, og de fleste mener det er mulig å holde ut med meg også en helg. :)

Sesse    176

Carlsen–Ding er steindød remis allerede etter 17 minutter. Tydelig at Magnus går inn i noe ekstremt trygt for å få byttet av alle brikkene og sikre turneringsseieren.

Gegga    286

Så kjekt at du også kommer, Inge. Jeg kan også bekrefte at Inge og JEB er veldig trivelige, så hvis JEB ikke forteller sannheten nå, så skulle vi ikke kunne skremme bort noen. :-)
Det hadde vært gøy om flere dukket opp, ja! 

Gi lyd om dere skal hentes på flyplass, Inge og JEB. Jeg er sikkert ledig til å plukke dere opp.

• Like 2

Gegga    286

Og trivelig at Magnus vant turneringen, ja! :-)

Karjakin ødela Giri-rekka si, da han vant i siste runde.
Topalov ledet jo turneringen for "et par" runder siden, og havnet 3. sist, etter å ha tapt 3 partier på rad.
David Navara tapte også 3 på rad, før han stanset tapsrekken med en remis i siste runde. 

Magnus har tjent 0,4 poeng på Grenke og Shamkir. 
Caruana har dermed tatt litt innpå, og kan kanskje ta et par nye ratingpoeng i dag.