Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk

Recommended Posts

Gegga    465

Fortsettelsen med d3 er ganske opplagt. Bonden beskytter bonden, og Magnus kan flytte tårnet for å beskytte bakerste bonde. 
Deretter kan han spise bonden. Det er nok fortsettelsen fra der som er vanskeligst, men jeg tror Magnus finner det.

Gegga    465

Aronian har startet med remis, etter den forferdelige kandidatturneringen. La oss håpe han kommer tilbake i godt, gammelt slag!

• Like 1

zuzubolin    92

Ja , Gegga. Kongen har nå stålkontroll og kan plukke bønder om ønskelig. Caruanas bønder kommer ingen vei.

Edited by zuzubolin
  • Like 1

Gegga    465
1 minutt siden, JEB skrev:

Like kritisk å finne d3 nå....

Ja. Jeg håper ikke han tror det finnes et angrep via tårn til c3. Og så pushe d3 senere. Da kan han jo samtidig ta bonden på a3. 
Men dette bør jo Magnus klare å kalkulere ...

ArcticStones    299

40...c2 41.Rc1 d3 42.Ke3 Rd7 43.Kd2 Kxf6 44.Rf1 Ke5 45.h4 Kd4 46.h5 Rh7 47.Rf3 Kc4 48.Rf4 Kb3 49.Rb4 Kxa3 50.Rc4 Kb3 51.Rc5 a5 52.Rc6 a4 53.Rb6 Ka2 54.Rc6 Kb1 55.Rb6 Ka1 56.Rc6 Rb7 57.g5 Kb1 

Så langt, så bra.

Gegga    465

Hvis nå Caruana spiller h4 (som ser ganske logisk ut), så er det fremdeles bare ETT trekk Magnus kan spille. 
Her ville jeg trodd at det var mange veier til Rom. 

La oss håpe Magnus ikke roter det bort. Dette er helt klart et vanskelig sluttspill. :-)

Gegga    465
Akkurat nå, zuzubolin skrev:

tror egentlig at caruana kommer til å gi opp når han  har fått tenkt seg litt om

Jeg kan GARANTERE at Caruan ikke kommer til å gi opp nå.

Gegga    465

Caruana spilte h4. Og Magnus må spille Ke5. Det ser jo umiddelbart skummelt ut, men de bøndene har jo et stykke frem.
Og de må gå "i par". Så Magnus skal kunne kalkulere vinsten, og forstå at kongen må bli med i angrep.

Dette er jo bedre enn Påskekrimmen ...

EDIT: 
Caruana har visst ikke spilt h4. Det var bare min PC som hadde det trekket inne ...

zuzubolin    92

Jeg skjønner jo ikke så mye, men kan ikke se annet enn at Fabianio ikke kommer seg noen veg og at Magnus har all verdens tid til å plukke bøner/forberde sin posisjon?

JEB    485
3 minutter siden, Gegga skrev:

Caruana spilte h4. Og Magnus må spille Ke5. Det ser jo umiddelbart skummelt ut, men de bøndene har jo et stykke frem.
Og de må gå "i par". Så Magnus skal kunne kalkulere vinsten, og forstå at kongen må bli med i angrep.

Dette er jo bedre enn Påskekrimmen ...

Hvor så du at han spilte h4? Chess24 og Chessbomb hos meg har fortsatt ikke trekk

Gegga    465

Nei, Magnus må komme frem med kongen til d4, og få tårnet rundt på en av sidene for å få inn bonden. 
De bøndene til hvit kan jo flytte i par, hvis Magnus gjør "ingenting". Så det er ikke en option. 

Gegga    465
Akkurat nå, JEB skrev:

Hvor så du at han spilte h4? Chess24 og Chessbomb hos meg har fortsatt ikke trekk

Jeg editerte for noen minutter siden. Det var bare på min PC. :-)

• Like 1
  • Haha 1

zuzubolin    92

Forrige kommentar skrevet før jeg haddelest din, Gegga. og nå ser jeg jo at du har ett poeng. Ikke så enkelt som jeg trodde...

Edited by zuzubolin

Netrom84    16

Særdeles spennende parti dette. Ikke veldig åpenbare trekk som er de eneste vinnende trekket.. Men er det noen som skal klare det så er det jo Magnus.

• Like 3

Gegga    465

Det er jo "bare" til å regne varianter for Magnus. Det er veldig konkret. Hvit har ikke 5 forskjellige trekk han kan gjøre for hvert trekk Magnus gjør. Så "greinene" er ikke så veldig mange. Dermed BØR Magnus klare det. Men jeg har på ingen måte hvilepuls ...

• Like 2