Gegga 471 Report post Posted March 10, 2018 I dag starter kandidatturneringen. Hvem vinner? 1 Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted March 10, 2018 Jeg tipper Kramnik. Share this post Link to post Share on other sites
Crukis 64 Report post Posted March 10, 2018 Holder en knapp på Aronian. Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted March 10, 2018 Caruana starter bra mot So. +1 i evaluering. Share this post Link to post Share on other sites
Crukis 64 Report post Posted March 10, 2018 Litt skuffende at Aronian tar trekkgjentakelse. Spesielt siden han ser ut til å ha en mulig fordel i en komplisert stilling Share this post Link to post Share on other sites
Crukis 64 Report post Posted March 10, 2018 50 minutter siden, Gegga skrev: Caruana starter bra mot So. +1 i evaluering. Imponerende start for Caruana. 1-0 mot Wesley. Var ikke Fabi en av favorittene Magnus nevnte også? Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted March 10, 2018 Blodig start! Kramnik, Caruana og kanskje Mame ... Share this post Link to post Share on other sites
Erling Svensen 185 Report post Posted March 11, 2018 Tipper Aronian eller Mame. Og de møtes i dag! Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted March 11, 2018 Jøss, Mamedyarov kunne melde at spillerne hadde tilgang til TV med analyser underveis i første runde. Det er en veldig stygg tabbe av arrangør Agon! 1 Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted March 11, 2018 Grischuk–So var eneste parti som endte med seier i dag. Grischuk tok helpoenget, og So er dermed eneste som står med null poeng etter to runder. Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted March 12, 2018 19 timer siden, Inge «Insan» Harkestad skrev: Jøss, Mamedyarov kunne melde at spillerne hadde tilgang til TV med analyser underveis i første runde. Det er en veldig stygg tabbe av arrangør Agon! Au da. Det er jo en fryktelig tabbe. Under Norway Chess har man vært obs på slikt, at spillerne ikke skal kunne se (eller høre) computer-analyser. Det er ikke slikt man skal ta lett på! Ser at Karjakin generelt er misfornøyd med det meste. Han liker ikke hotellet, spillestedet eller noe annet. Skulle tro at arrangørene av en så viktig turnering (årets viktigste!) kunne arrangere sjakk-turneringer. Det var jo også ganske morsomt når offisiell sending brøt sammen, og de ba publikum besøke Chessbase, Chessbomb, Lichess eller andre tilbydere for å se sendingen. :-) Det er jo en forferdelig start for Wesley So. Det er heldigvis 12 runder igjen, og med 1,5 poeng opp til lederne må han vinne noen partier. Det er jo heller ikke gunstig for selvtilliten å tape 2 på rad ... 1 Share this post Link to post Share on other sites
Crukis 64 Report post Posted March 12, 2018 Ja ja @Gegga - din favoritt slo min, så da bytter jeg til Fabi ? 1 Share this post Link to post Share on other sites
Crukis 64 Report post Posted March 12, 2018 Følger dere chess24-dekningen med Gustafsson? Er glad Svodler er der i dag - litt mer seriøst innhold da. Men fortsatt ikke veldig imponert over kvaliteten. Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted March 12, 2018 Jeg håper på Aronian. Men tror på Kramnik. Har Aronian blitt så utspilt tidligere?? Helt sinnssykt. Share this post Link to post Share on other sites
Crukis 64 Report post Posted March 12, 2018 59 minutter siden, Gegga skrev: Jeg håper på Aronian. Men tror på Kramnik. Har Aronian blitt så utspilt tidligere?? Helt sinnssykt. 1. E4 ... er kanskje ikke Aronians mest vanlige åpning? Men definitivt noe som gikk grunnleggende galt i dag. Og Kramnik har om mulig enda mer selvtillit nå etter +2 og seier med svart! Share this post Link to post Share on other sites
Crukis 64 Report post Posted March 12, 2018 Så ble det remis hos Fabi og Shak også. Dermed er Vlad i ensom tet. Jeg husker en kommentar Kramnik hadde under London Chess for noen år siden. "I might be the best player in the world. But Magnus... he is from another planet!" ? 1 Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted March 13, 2018 Ser at Grischuk mener det omtalte partiet er ett av de beste han har sett. Share this post Link to post Share on other sites
Jørgen Johansen 185 Report post Posted March 13, 2018 Levon Aronyan in Grand Chess Tour, Carlsen declines Magnus Carlsen and Vladimir Kramnik, the acting and the 14th world champions, will not be playing the 2018 Grand Chess. As Championat.com reports on Friday, the Grand Chess Tour organizers announced the main participants of this season, and the tournaments they will play. According to the source, among the confirmed participants of the torunaments are Hikaru Nakamura, Fabiano Caruana, Wesley So, Alexandr Grishuk, Shakhriyar Mamedyarov, Sergey Karjakin, Maxime Vachier-Lagrave, Viswanathan Anand, and Levon Aronian. Share this post Link to post Share on other sites
zuzubolin 92 Report post Posted March 14, 2018 Da er jobbdagen over og jeg har fått logga meg på. Mamedyarov har spilt remi mot So. Aronian kommer til å vinne mot Karjakin. Det liker jeg. Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted March 14, 2018 Flott at Aronian slo tilbake! Jeg var helt sikker på at Kramnik skulle vinne. Og dermed ha 3,5 poeng. Noe som ville vært 1,5 foran Caruana. Men så snur det helt, og Caruana vinner i stedet. Dermed har han 3 poeng, et halvt mer enn Kramnik som står på 2,5. MEGET dramatisk, og alt er åpent fremdeles. Men jeg tror ikke Karjakin eller So kommer tilbake (1 av 4) og vinner turneringen. Caruana er naturligvis i stand til å ta dette, selv om han på ingen måte overbeviste i dag. Spennende å følge med! 1 Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted March 14, 2018 Det legges ut en del videoer på Youtube. F.eks. pressekonferanse Kramnik - Caruana. Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted March 15, 2018 Aronian sto til vinst mot Grischuk frem til trekk 23, men så spilte han 24. Td1. Jeg tror han har regnet feil på det å gå inn med bonden, og deretter sjakke på d8. Computerne liker det ikke, og sier nå at det er helt lik stilling. Grischuk har vel vært ute og røykt en del, så han har litt dårlig tid, som vanlig. Ding - Mamedyarov - REMIS Caruana - Karjakin - REMIS Share this post Link to post Share on other sites
Crukis 64 Report post Posted March 15, 2018 Aronian med god mulighet til å vinne i dag. Caruana vant i går. Og dermed er vi i rute igjen. Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted March 15, 2018 Men så roter Aronian det til igjen. Og iflg Gustafsson og Svider (chess24.com) blir nå stillingen enklere å evaluere. Jeg skjønner INGENTING av hvorfor Aronian ikke bare slo løperen på c8. Det blir spennende å høre pressekonferansen i dag. Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted March 15, 2018 Det ble remis, ja. Synd for Aronian, som VIRKELIG hadde muligheter i dag. Han burde absolutt vunnet dette partiet. Helt klart. Hadde Aronian vært i studio, ville han sagt: "Slå på c8" med 2 sekunders betenkningstid. Det er vanskeligere når man spiller selv. Share this post Link to post Share on other sites