Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk
Sign in to follow this  
Inge «Insan» Harkestad

Tata Steel Chess Masters 2018

Recommended Posts

Gegga    239

Jøss. Ganske utrolig om dette skal snu. Jones må naturligvis ha visst at han står til klar vinst.

Og dette er jo vanskelig psykologisk, når han vet at han hadde vinsten mot verdensmesteren - og så roter han det til.

ArcticStones    136

Jones har nå brukt en hel time på 8 trekk, siden Magnus gjorde sin brøler. Jeg er ganske overbevist om at Magnus tar partiet – med mindre han gjør seg skyldig i en ny bukk, og det skjer neppe.

Gegga    239

Ganske imponerende at man kan spille seg tilbake i partiet etter en sånn giga-tabbe. Men det spørs om ikke Jones fremdeles bør klare å holde remis her.
Han er jo foran i materiell, og da kan han jo bytte seg litt ned.

JEB    224

15 minutter for å finne en ny tabbe av Gawain

Edit: tabbe var kanskje å overdrive, men Sesse må regne dypt for å finne ut at det ikke var så galt, Og Magnus fant Qxa7

Edited by JEB

JEB    224

Hvem hadde trodd på delt ledelse til Magnus, økt forsprang på Liveratingen og seier for noen timer siden?

• Like 2

ArcticStones    136
17 minutes ago, JEB said:

Hvem hadde trodd på delt ledelse til Magnus, økt forsprang på Liveratingen og seier for noen timer siden?

Vel, jeg trodde Magnus ville klare å skape komplikasjoner – men ikke at han skulle få så mye drahjelp av Jones og Giri.

Magnus ligger nå betryggende 26 poeng foran Mamedyarov på LiveRatingen. Jeg har tro på flere partiseire i denne turneringen, simpelthen fordi han er mektig irritert på seg selv over g4-bukken. Magnus klatrer trolig over 2840.

Gegga    239

g4 er utrolig ofte et veldig viktig trekk. Jeg husker en drøss partier hvor Magnus har VUNNET etter å ha spilt g4.
(Og da snakker jeg om at g4 var ca det avgjørende partiet.)

Helt sinnssykt at Magnus nå er i delt ledelse, ja. Nå må vi vel gå for turneringsseier? :-)