Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk
Sign in to follow this  
Inge «Insan» Harkestad

Tata Steel Chess Masters 2018

Recommended Posts

JEB    486
19 minutter siden, ArcticStones skrev:

Ser ut som om alle sover i dag...

Takk, fikk meg til å tenke på hvor alle er (bortsett fra shopping eller skitur) - på TV2 Sportskanalen! Jeg hadde glemt at det ble overfør på tv - for mye å gjøre for tiden :-)

• Like 1

JEB    486

Dette ble mer spennende enn det så ut en stund - håper virkelig Magnus klarer å vinne selv om Sesse sier remis ved beste spill 

Gegga    471

Wow, Mamedyarov vant igjen! Han er da på 2817,5 og kun 15 poeng bak Magnus. Sjokkerende.

Er på jobb, så får ikke fulgt med så mye. :(

Gegga    471

Ikke veldig overbevisende av Magnus. Han burde fått mer ut av dette hvit-partiet her.

Yifan Hou må jo være strålende fornøyd med å holde remis mot verdensmesteren.

Er det noen feil som er mulig å gjøre nå, eller er det bare til å ble enige om remis?
Bonden er naturligvis langt fremme, men kineseren skal vel ha kontroll?

ArcticStones    299

Magnus prøver og prøver å sette feller. Etter 48.g4, hvis ikke Yifan spiller Tb1 eller Tb3 så taper hun.

Edit: Og Hou Yifan fant selvfølgelig Tb1. Bra gjort!

Edited by ArcticStones

Sesse    367

Jeg registrerer at det nå finnes noe som heter «gå i Sesse-fellen» i TV 2s sjakkstudio. :-) Jeg har også gått i Sesse-fellen over brettet en del ganger, dessverre… :-P

• Like 2

Gegga    471
9 minutter siden, Sesse skrev:

Jeg registrerer at det nå finnes noe som heter «gå i Sesse-fellen» i TV 2s sjakkstudio. :-) Jeg har også gått i Sesse-fellen over brettet en del ganger, dessverre… :-P

Hva går det ut på? Mener TV2 også at dette er tapt? Og at det kun er vi som ser på Sesse som tror at det er remis?

(Jeg har Get, og får ikke sett sjakken på TV2)

Sesse    367
Akkurat nå, Gegga skrev:

Hva går det ut på? Mener TV2 også at dette er tapt? Og at det kun er vi som ser på Sesse som tror at det er remis?

(Jeg har Get, og får ikke sett sjakken på TV2)

Det går ut på å henge seg for mye opp i computeranalysen, som ikke kan ta hensyn til praktiske sjanser. :-)

Objektivt er jeg ganske sikker på at dette er remis. Men det er forholdsvis vanskelig å holde (og det er imponerende av Hou å ha klart å holde det så lenge).

Ellers humret jeg godt over denne:

• Like 2

Gegga    471
1 minutt siden, Sesse skrev:

Det går ut på å henge seg for mye opp i computeranalysen, som ikke kan ta hensyn til praktiske sjanser. :-)

Objektivt er jeg ganske sikker på at dette er remis. Men det er forholdsvis vanskelig å holde (og det er imponerende av Hou å ha klart å holde det så lenge).

Ellers humret jeg godt over denne:

Ja, er jo litt morro når de omtaler "Sesse" som en super-computer, når det jo er kallenavnet ditt.

Tilsvarende som om de skulle skrevet om supercomputeren "Gegga", dersom jeg kjørte computer-analyser. :-)

Sesse    367
Akkurat nå, Gegga skrev:

Ja, er jo litt morro når de omtaler "Sesse" som en super-computer, når det jo er kallenavnet ditt.

Tilsvarende som om de skulle skrevet om supercomputeren "Gegga", dersom jeg kjørte computer-analyser. :-)

Jeg tror det er godt ingen av dem har spilt sjakk mot meg noen gang.

Gegga    471

Men igjen, Chess24.com var ikke særlig overrasket over noe her. De har vært sikre på at dette er vunnet for Magnus i lang tid.

Så det er visst kun vi med tilgang til super-computere som trodde at dette var remis.
Magnus har nok også lenge "visst" at dette var vinst. Vil jeg tippe.

JEB    486

Hmm, jeg synese det er høyst naturlig å kalle programmet for Sesse, når analysis.sesse.net er navnet. Alle lager en forkortelse på lange navn, enten det er en kafé, pub eller liknende