Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk
Sjakkspira

Carlsen vs Nakamura, klokken 19.00

Recommended Posts

ArcticStones    299

Da er det vel bare 4500 sekunder inntil det braker løs. Håper Sesse dekker partiene.

@Sjakkspira: Forstår jeg det slik at det er gratis å følge med på Twitch og Chess.com? Eller kreves det registrering og betaling?

Finner dessverre ingen indikasjon på at ChessBomb kommer til å gjøre det...

Tarjei    103
7 minutter siden, ArcticStones skrev:

Da er det vel bare 4500 sekunder inntil det braker løs. Håper Sesse dekker partiene.

@Sjakkspira: Forstår jeg det slik at det er gratis å følge med på Twitch og Chess.com? Eller kreves det registrering og betaling?

Finner dessverre ingen indikasjon på at ChessBomb kommer til å gjøre det...

Partiene spilles på en sjakkserver, så det er ikke mulig for noen av de andre å vise partiene. Man kan opprette en konto på chess.com og logge seg inn for å følge partiene, men man får med seg alt via streamen på Twitch eller chess.com/tv.

• Like 2

ArcticStones    299

Takker, Tarjei! Kan du forklare dette i Matt & Patts artikkel?

"I Chess.coms SpeedChess-mesterskap spilles det først 90 minutter med betenkningstider 5 minutter pluess 3 sekunder tilleggstid. Deretter spilles 60 minutter med den tradisjonelle 3+2, før det hele avgjøres med 30 minutter med 1+1."

Er det slik å forstå at de har 90 minutter hver, men kan ikke bruke mer enn 5 minutter på et enkelttrekk? Eller prøver Chess.com å få så mange lynsjakkpartier som mulig (med 5 minutter pr spiller) spilt i løpet av 1 1/2 time?

Jeg forstår det som det siste. Er det korrekt?

Edited by ArcticStones

Tarjei    103
Akkurat nå, ArcticStones skrev:

Er det slik å forstå at de har 90 minutter hver, men kan ikke bruke mer enn 5 minutter på et enkelttrekk? Eller prøver Chess.com å få så mange lynsjakkpartier som mulig (med 5 minutter pr spiller) spilt i løpet av 1 1/2 time?

Kanskje var det litt dårlig formulert av meg, men det siste er riktig: De spiller altså i totalt 3 timer. Først 90 minutter med betenkningstiden 5+2. Deretter spiller de 60 minutter med 3+2 før de avslutter med 30 minutter med 1+1.

• Like 1

Sjakkspira    523

Denne turneringa på chess.com har vært veldig gøy å følge med på. 

Jeg tror Magnus vinner over Nakamura igjen :)

Edited by Sjakkspira

Sjakkspira    523
1 time siden, Tarjei skrev:

Partiene spilles på en sjakkserver, så det er ikke mulig for noen av de andre å vise partiene. Man kan opprette en konto på chess.com og logge seg inn for å følge partiene, men man får med seg alt via streamen på Twitch eller chess.com/tv.

Anbefaler å registrere seg på Twitch. Bla har Jon Ludvig Hammer sendinger der. Trenger ikke betale noe.

• Like 1

Tarjei    103
1 minutt siden, Sjakkspira skrev:

Ok, jeg er ikke inne der. Jeg liker Twitch best. Prøv denne linken

Det er akkurat samme sendingen. Bare chatten er forskjellig.

Tarjei    103
12 minutter siden, ArcticStones skrev:

Blir partiene publisert noe sted etterpå? Jeg vil gjerne spille igjennom dem i ro og mak senere.

Det er litt komplisert, men du finner de blant annet ved å gå inn på Magnus Carlsens profil på Chess.com. Jeg kommer også til å legge dem ut i etterkant. Evt får du dem via TWIC.

• Like 1

JEB    486
6 minutter siden, ArcticStones skrev:

Ja, gratulerer til Magnus!

(Men jeg skjønner ikke hvorfor de i det hele tatt spiller Sjakk960.)

Er i grunnen enig, men noe må de jo finne på for at de andre skal få en sjanse også (hmm, kremt, sorry Vishy)