Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk
Sign in to follow this  
Inge «Insan» Harkestad

VM i hurtigsjakk 2017

Recommended Posts

ArcticStones    299

Hvem skulle ha trodd at Magnus skulle ligge i enslig ledelse etter denne runden? Det er mer enn jeg turde håpe på!

PS. Etter 12 runder har Magnus tapt kun 5,8 ratingpoeng. Han spiller med andre ord tett opp til sin skyhøye liverating i hurtigsjakk. (Magnus ligger ca 80 poeng foran nestemann på hurtigsjakk listen, Nakamura.) Noen som har finregnet på prestasjonsratingen?

Edited by ArcticStones

Sesse    367
32 minutter siden, ArcticStones skrev:

PS. Etter 12 runder har Magnus tapt kun 5,8 ratingpoeng. Han spiller med andre ord tett opp til sin skyhøye liverating i hurtigsjakk. (Magnus ligger ca 80 poeng foran nestemann på hurtigsjakk listen, Nakamura.) Noen som har finregnet på prestasjonsratingen?

Resultatsidene etter runde 12 sier Rp = 2876.

• Like 1

Gegga    471

I 2013 var jeg med Wang Hao i Stavanger etter at partiet hans var ferdig ganske tidlig. Han gikk og kikket i diverse butikker, men kjøpte ikke noe.
Vi lurte på om det var noe spesielt han kikket etter, og han forklarte da (på litt dårlig engelsk) at han så etter noen bukser som veldig mange nordmenn gikk i.

Dette var i mai måned ... Etter en stund fant jeg ut atdet var norske russeklær han hadde sett!
Jeg forklarte at dette ikke var mulig å kjøpe i butikk.

Datteren til Norway Chess-generalen var tilfeldigvis russ, og hadde (enda mer tilfeldig) fått et sett i feil størrelse. Så hun hadde fått TO sett.
Wang Hao mottok dette etter at han vant mot Anand, og vant mot Magnus dagen før. Han var ikke helt sikker på hvilket av disse 3 øyeblikkene som var det største øyeblikket!

• Like 1
  • Haha 1

ArcticStones    299

Takker, Sesse. Det er imponerende! Og det som gjør sterkest inntrykk: Magnus har helt tydelig et betydelig ytterligere forbedringspotensial. Det må skremme og frustrere rivalene.

Edit: Klarer han å trylle frem noe her også? I så fall blir jeg mektig imponert!

Edited by ArcticStones

Gegga    471

Jeg har allerede ytret at jeg frykter et avgjørende møte med Grischuk i runde 15 ...

Edit:
Nå kan det jo faktisk skje at han møter han allerede i runde 14.

Sesse    367

Jeg tror nok Magnus helst burde ha 2/2 for å vinne uten tiebreak. 1.5/2 burde holde for tiebreak og kanskje udelt seier, men 1/2 tror jeg nok blir for lite for begge.

Gegga    471

Både Bu og Anand har vunnet mot Magnus. Vi ønsker derfor ikke Magnus på lik poengsum som disse to.

La oss håpe det kun blir to i toppen, slik at vi får et omspill mellom disse to. 
Alltid kjedelig å havne på delt 1. plass, men ryke på tie-break.

ArcticStones    299

Sesse viser humoristisk sans: Den fortalte at hadde spilt kun 1. d4, men et øyeblikk viste Sesse likevel en Magnus-fordel på hele –1,87!

Edited by ArcticStones

ArcticStones    299

Får håpe partiet Bu–Fedoseev ender i remis. (Det ser slikt ut i øyeblikket.) Dersom en av dem vinner, rykker de opp i tredelt ledelse.

Edit: Der endte Bu–Fedoseev med remis. Beste resultat for Magnus!  :)

Edited by ArcticStones

Sesse    367

Hvit mot Grischuk. Anand har svart mot Bu. Jeg tror dessverre det er en positiv trekning for Anand og en vanskelig for Magnus.