Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk
Sign in to follow this  
Inge «Insan» Harkestad

VM i hurtigsjakk 2017

Recommended Posts

Gegga    471

Magnus bør vel vinne mot Fedoseev (hvis de nå møtes) for å roe nervene våre litt.
Taper han, er det kjørt - men remis trenger ikke være noen krise.

Men hvis han kunne passert Fedoseev med et halvt poeng, så hadde det vært veldig bra.

ArcticStones    299

Jeg tipper seier med svart mot Fedoseev. Magnus er nok høymotivert og skjerpet!

Edit: Han kom bra ut av åpningen – og spiller lynraskt.

Edited by ArcticStones
  • Like 1

Sesse    367

Torstein Bae har et fantastisk tekke blant mine ikke-sjakkyndige venner. =) TV-sjakken i Norge ville selvsagt ikke eksistert uten Magnus, men Bae og NRKs generelle profesjonalitet skal også ha en betydelig del av æren.

Gegga    471

Det er mange som skal ha honnør. TV2 har også gjort en veldig god jobb med sine sendinger.

Hans Olav Lahlum har jo blitt en kultfigur. Torstein, Atle og Kjetil er bra.

Line gjør en veldig bra jobb. Generelt sett er det veldig mange flinke journalister.
Man kan ikke forvente at de skal sette seg inn i avanserte åpninger og varianter.
Men de stiller veldig ofte gode spørsmål - og leder programmene på en fin måte.

(De legger seg heller ikke opp i smøring og skivalg. Det har de "ekspertkommentatorer" som gjør.)

ArcticStones    299
14 minutes ago, Inge «Insan» Harkestad said:

Dette begynner å se bra ut.

Det  bra ut, men Magnus tillot at dynamikken og spenningen i partiet forsvant. Vanskelig å se annet enn at Fedoseev holder remis.

Gegga    471

Jeg tror allikevel at det er muligheter for at Magnus tar inn det halve poenget på de 3 siste rundene. Fedoseev har vel nå spilt 5 remiser på rad (hvis det blir remis i dette partiet).

4 minutter siden, Gegga skrev:

Jeg tror allikevel at det er muligheter for at Magnus tar inn det halve poenget på de 3 siste rundene. Fedoseev har vel nå spilt 5 remiser på rad (hvis det blir remis i dette partiet).

Jeg tviler på at det er nok å ta igjen Fedoseev. Han må jo ha en voldsomt bra kvalitet etter å ha ledet så lenge. Hvis det er samme tie break som i fjor, trengs det nok et halvpoengs ledelse for å komme foran ham.

Gegga    471

Det er ikke samme tie-break regler. Det blir omspill ved poenglikhet.

Men dersom det er 3 spillere, kan det være at Magnus blir nr 3, og dermed ikke kommer til omspill.

1 minutt siden, Gegga skrev:

Det er ikke samme tie-break regler. Det blir omspill ved poenglikhet.

Men dersom det er 3 spillere, kan det være at Magnus blir nr 3, og dermed ikke kommer til omspill.

OK, takk, da får vi krysse fingrene. Jeg er redd for at det nå er i overkant mange resultater som skal gå «vår» vei for at dette skal bli norsk seier, men alt håp er selvfølgelig ikke tapt.