Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk
Sign in to follow this  
Inge «Insan» Harkestad

VM i hurtigsjakk 2017

Recommended Posts

Sesse    367
45 minutter siden, ArcticStones skrev:

Hurtigsjakk er vel og bra, dersom teknikken er i orden. Men såfrem jeg vet er det INGEN nettsteder som hittil har klart å gi god livedekning av lynsjakkpartier. Og med god dekning mener jeg at vi ser god flyt i spillet, i omtrent samme tempo som stormestrene spiller.

Det er veldig frustrende med hurtigsjakk og lynsjakkpartier der man venter i lang tid på neste trekk – og så endelig kommer det plutselig 12 trekk som man ikke får vurdert skikkelig!

Hovedproblemet er nok at det er veldig lite overlapp mellom folk som er flinke til å arrangere sjakkturneringer og folk som er flinke med IT. Dette er nok et IT-problem, i stor grad.

(Og med «flinke med IT» mener jeg mer enn å klare å starte opp Livechess)

Edited by Sesse
  • Like 1

Gegga    471

VELDIG urutinert spørsmål:

"Kan du forklare for de der hjemme hvorfor du ga deg, og ikke spilte videre".

Det blir 100% feil å spørre Magnus om dette. Dette kan Torstein Bae forklare i studio.
Magnus driver ikke med sjakkopplæring.

Hadde nå fordelen vært marginal, så skulle jeg ikke sagt noe. Men her blir det dårlig journalistikk.

ArcticStones    299
5 minutes ago, Gegga said:

"Kan du forklare for de der hjemme hvorfor du ga deg, og ikke spilte videre".

Det er hakket bedre enn "Hva føler du nå?"

Hvor ofte har vi ikke sette langrennsløpere får skjøvet mikrofonen opp i ansiktet, før de engang får tørket bort frosset snørr og fått pusten igjen? Skulle se gjerne sett dem gripe mikrofonen skyve dypt inn i gapet på journalisten og spørre. "Hva føler du nå?"

Gegga    471

Ja, enig i at Nepo ikke er så gøy å møte. Men Magnus må slå de sterkeste.

Og så må han snart møte (og slå!) Fedoseev!

ArcticStones    299

Magnus har tapt hele 22,6 ratingpoeng på disse ni hurtigsjakkpartiene. I utgangspunktet er jo ikke 6,0 / 9 så ille, men siden Magnus hadde en liverating på 2885 viser dette hvor sinnsykt ofte han må vinne for ikke å tape terreng!

Gegga    471

Dette ser jo lovende ut! Sesse sier + 1,75 etter 24 trekk. Dette må du vinne, Magnus!

La oss håpe noen andre resultater går vår vei også!

39 minutter siden, Inge «Insan» Harkestad skrev:

Au da, jeg hadde håpet Magnus Carlsen skulle få litt lettere motstand for å hente seg inn igjen. Nepo er kanskje den aller verste han kunne møte nå.

På den annen side er en seier mot en spiller som Nepo kanskje den beste måten å hente seg inn igjen. :)

• Like 1

Sesse    367
1 time siden, Gegga skrev:

Apropos... Nå sliter Sesse litt også ...

Pham Le Thao Nguyen (VIE)–Goryachkina Aleksandra (RUS) vises nå ...

Kommer rett fra Chess24. De hadde samme problem (jeg fikk filtrert det bort etter hvert).

I det hele tatt er ikke relayen fra dette VM-et veldig bra.

Gegga    471

Magnus er kun 1 poeng bak lederen. Når (hvis?) disse møtes, kan Magnus ta det i ett jafs.

Men det er også 3 andre spillere mellom der. 

Magnus er absolutt på skuddhold, og med 4,5 poeng på 5 runder tror jeg han vinner. Med 4 av 5 i morgen, tror jeg det kanskje blir delt seier.
Det blir uansett fryktelig spennende!

JEB    486

Blir en spennende dag i morgen. Da håper jeg å få fulgt med hele dagen i fred og ro fra hytta. Fortsatt sjanse for Magnus. Synd med feilskjæret mot Anand, og imponerende seier mot Nepo.

Gegga    471

Det er faktisk helt tilfeldig, men i dag har jeg "Vestlandslefsa" liggende ved siden av tastaturet. (ref samtale på NRK...)

Nå har Magnus fått en ganske OK stilling, med nærmere 1 i fordel. Og ganske mye bedre tid.
Det virker jo lovende!