Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk
Sign in to follow this  
Inge «Insan» Harkestad

VM i hurtigsjakk 2017

Recommended Posts

Sesse    367
20 minutter siden, Gegga skrev:

Du kunne nok blitt invitert som gjest også, i og med at du står bak "supercomputeren Sesse" som det ofte omtales som. :-)

Ingen som har tatt kontakt så langt, så jeg tviler =)

Gegga    471

Nei, du måtte nok ha sagt "hei, jeg kunne tenke meg å være gjest hos dere i salen. Har dere en ekstra stol ledig? Forresten, jeg står bak nettsiden "Sesse"".

:-)

ArcticStones    299
1 hour ago, ArcticStones said:

Fedoseev slo nettopp medlederen Jobava. Med 5,5 / 6 har han unektelig hatt en svært imponerende start – men jeg tror neppe at han holder helt til mål. Fattige halvpoenget foran Magnus ligger Kuzubov og Fressinet. Heller ikke de er blant favorittene. Kort fortalt: Magnus har passert eller ligger jevngodt med alle de reelle konkurrentene.

En praktfull ny seier av Magnus! Både Fressinet og Kuzubov tapte. Da er det kun Fedoreev som ligger foran – men helpoenget, da han har avgitt én eneste remis. Imponerende!

JEB    486
9 minutter siden, Sesse skrev:

Ingen som har tatt kontakt så langt, så jeg tviler =)

Gegga, du som er super-twitrer (i år også?) burde anbefale dem å invitere Sesse :-)

• Like 1

Gegga    471

Ja, foreløpig ser det greit ut. Magnus har utlignet stillingen, og er foran på klokken. Det er positivt.

Magnus har jo vært "on fire" i dag, og det hadde smakt VELDIG godt med en seier mot Svidler også.

Gegga    471

Jeg vet ikke om det kun skyldes at det er jul (og at folk har fri), eller om det skyldes at det er hurtig- og lynsjakk, men det er veldig mye mer aktivitet her inne enn det har vært i det siste!
Og veldig god stemning, som vanlig. :-) 

Så det kan virke som at hurtig- og lynsjakk trekker litt mer publikum enn langsjakk. 

Det virker som det er en viss dreining også i turneringsformer rundt forbi. Det går mot kortere betenkningstider.

• Like 1

Sjakkspira    523

Hurtig og lynsjakk er vel mer publikumsvennlig. Antar at det har noe med saken og gjøre.

Når det gjelder turneringsform foretrekker jeg selv lang betenkningstid. 

ArcticStones    299

Helt greit med remis på Magnus. Heldigvis øker ikke forspranget til Fedoseev. Jeg ser at Wang Hao har seilt forbi. Men den positive nyheten er at det tynnes i toppen: To spillere foran, og bare tre som ligger jevngodt (Anand, Svidler og Esipenko).

Med litt hell vil Magnus ligge i enslig eller delt ledelse før dagen er omme! :)

ArcticStones    299
2 minutes ago, Sjakkspira said:

Hurtig og lynsjakk er vel mer publikumsvennlig.

Hurtigsjakk er vel og bra, dersom teknikken er i orden. Men såfrem jeg vet er det INGEN nettsteder som hittil har klart å gi god livedekning av lynsjakkpartier. Og med god dekning mener jeg at vi ser god flyt i spillet, i omtrent samme tempo som stormestrene spiller.

Det er veldig frustrende med hurtigsjakk og lynsjakkpartier der man venter i lang tid på neste trekk – og så endelig kommer det plutselig 12 trekk som man ikke får vurdert skikkelig!

Nei, slikt er ikke publikumsvennlig. (Bortsett fra de få som er fysisk til stede, naturligvis.)

16 minutter siden, Gegga skrev:

Jeg vet ikke om det kun skyldes at det er jul (og at folk har fri), eller om det skyldes at det er hurtig- og lynsjakk, men det er veldig mye mer aktivitet her inne enn det har vært i det siste!

Juleferie og dårlig vær er en god kombinasjon for forum-aktiviteten, vil jeg tro. :)

Men det blir jo også litt mer å kommentere når det er flere partier per dag.