Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted December 26, 2017 Beklager kort trådstart, men akkurat å begynner altså hurtigsjakk-VM i Saudi-Arabia. 15 runder 15 min + 10 s per trekk. Carlsen starter mot kinesiske Bu. 2 Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted December 26, 2017 Helt jevnt foreløpig men Magnus leder allerede på klokka. Det er godt tegn Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted December 26, 2017 Et spennende førsteparti. Viktig for Magnus ikke å miste initiativet her. Jeg tror Bu har mulighet til et sterkt og langvarig angrep. Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted December 26, 2017 Klokka på sesse er feil. Akkurat nå er tiden 4:37 hvit, 4:16 svart Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted December 26, 2017 2 minutes ago, Sjakkspira said: Klokka på sesse er feil. Tipper de har spilt minst 20 trekk til. På ChessBomb "vurderer" Magnus fortsatt sitt 22. trekk. Trassig! Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted December 26, 2017 (edited) Ja de har spilt en del flere trekk. I følge nrk ligger de nå jevnt. Men jeg syns det det ser bra ut for Bu. Klokka nå er 2:13, 1:54 Edited December 26, 2017 by Sjakkspira Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted December 26, 2017 oi, dårlig trekk fra Bu Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted December 26, 2017 Magnus følger opp med et dårlig trekk Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted December 26, 2017 3,4 til Bu nå Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted December 26, 2017 Første partiet endte dessverre med tap Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted December 26, 2017 (edited) Synd. Håper på bedre spill i neste parti. Håper også på bedre flyt i partiene vi ser! Jeg gikk glipp av halve partiet. Edited December 26, 2017 by ArcticStones 1 Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted December 26, 2017 Noen som har lenker til bedre nettsteder? Jeg har ChessBomb, Sesse og Chess24 åpne. Men alle tre stanset opp. Hører at Shipov kommenterer på YouTube. Han er verdens desidert beste sjakkommentator! ...men jeg forstår dessverre ikke russisk. Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted December 26, 2017 Dette var ikke noen god start for Magnus. Ikke så overraskende at det er mulig å tape mot Bu, men allikevel skuffende - naturligvis. Som de har vært inne på, så bør han nå få 4 strake, for å hevde seg i toppen. Jeg tror kanskje 3,5 kan være nok også. Det vil jo være slik at de beste vil avgi litt interne remiser også etter hvert. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Sesse 367 Report post Posted December 26, 2017 Er det noen som har tenkt seg til NRK som publikum? Jeg hadde avtale med en venn, men innen han hadde funnet ut når han kunne, var det tomt for billetter de dagene han kunne. :-) (28. og 30. er de eneste som er igjen, og de går sikkert snart de også.) Share this post Link to post Share on other sites
Crukis 64 Report post Posted December 26, 2017 Parti to igang. God jul til alle på forumet! Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted December 26, 2017 Andre parti er i gang, med svarte brikker mot Dobrov. Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted December 26, 2017 5 minutter siden, Sesse skrev: Er det noen som har tenkt seg til NRK som publikum? Jeg hadde avtale med en venn, men innen han hadde funnet ut når han kunne, var det tomt for billetter de dagene han kunne. :-) (28. og 30. er de eneste som er igjen, og de går sikkert snart de også.) Jeg har ikke tenkt så mye på det - men jeg er ikke helt fremmed for tanken ... Det blir nok i så fall 30. Hyggelig om vi i så fall blir flere. Share this post Link to post Share on other sites
Crukis 64 Report post Posted December 26, 2017 Blir det startet egen tråd for Rilton Cup? Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted December 26, 2017 Dette ser ut til å gå riktig vei. Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted December 26, 2017 Dobrov-Carlsen 0-1 Share this post Link to post Share on other sites
Sjakkspira 523 Report post Posted December 26, 2017 yes 0 - 1 Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted December 26, 2017 (edited) En fin vinn av Magnus. Han kan trøste seg med at også mange av de andre favorittene hadde en dårlig førsterunde. Edited December 26, 2017 by ArcticStones Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted December 26, 2017 23 minutes ago, Crukis said: Blir det startet egen tråd for Rilton Cup? Er Hammer’n med? Aryan Tari? Share this post Link to post Share on other sites
ArcticStones 299 Report post Posted December 26, 2017 Egen lykke er vel å bra, men å se Karjakin slått ned i støvleskaftene er heller ikke å forakte! Share this post Link to post Share on other sites
Sesse 367 Report post Posted December 26, 2017 Både Hammer og Tari har sagt de skal være med i Rilton Cup, om jeg husker rett. Sjelden vi ser Magnus vinne på en åpningsforberedelse sånn. 1 Share this post Link to post Share on other sites