Jump to content
Matt & Patts Sjakksnakk
Sign in to follow this  
Inge «Insan» Harkestad

European Team Chess Championship 2017

Recommended Posts

Er det noen som følger med på EM for landslag? Norge startet bra, selv uten Carlsen (som ikke deltar) og Tari (som sto over første runde): Det norske laget spilte uavgjort mot Israel, som på papiret skulle være klart sterkere. Dagens norske prestasjon sto Johan-Sebastian Christiansen for ved å vinne over Emil Sutovsky (2683) - med svarte brikker!

Gegga    471

Og  for ordens skyld. Nigel viser nok til saken der han spilte en match mot Yifan Hou. Etter at seieren i matchen var klar, krevde Short at siste partiet (som Yifan Hou vant) ikke skulle telle på ratingen. Det er slik reglene er, og det var ikke mange som visste dette.

Det endte med at en "arbiter" under partiet kalte Short for feig. Samt at Loek van Wely også ytret misnøye med dette.

Short var i sin fulle rett til å kreve dette, og jeg forstår jo poenget hans.

I 3. runde vant Norge 3-1 over Færøyene.
I 4. runde ble Frankrike for sterke, og det ble tap med samme sifre.
I 5. runde ble det dessverre et nytt tap, med 1½-2½ for Finland.
I 6. runde slo vi tilbake med 3-1-seier over Slovakia.

I morgen, i 7. runde, spiller vi mot Italia.

JEB    486

Magnus - Ding Liren i Champions Showdown starter kl. 20.00 lørdag. Sending på Chess24 og Chessbomb. Dette blir spennende.

zuzubolin    92

Får ikke til å slette feil bilder så da blir det noen ekstra posisjoner... Oppdaga at jeg kunne kopiere posisjon fra Fritz GUI, lime det direkte inn, og det blir generert en pgn, men når jeg hadde flere posisjoner i utklippstavla ble det bare tull. Kommer nok ikke til å prøve dette igjen, Vel, det var ett forsøk...