Gegga 471 Report post Posted August 14, 2017 Grei start for Kasparov, som har spilt 3 x remis. Han har møtt 2 VELDIG sterke spillere, så det er fint at han ikke har tapt. I morgen tenker han kanskje at "jøss, jeg henger fortsatt med, nå går jeg for seier". Men det er veldig mulig å tape både mot Caruana, Anand, Nepo og Aronian ... Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted August 14, 2017 Caruana har imponert til nå. Jeg forventer at han vinner mot Karjakin nå. Han skulle også vunnet det partiet han tapte, og dermed stått på 3 av 3. Han ser bra ut i hurtigsjakk. Men han er vel ganske mye dårligere i lynsjakk. Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted August 14, 2017 Anand derimot, det tidligere hurtigfantomet, ligger på bunnen av tabellen sammen med Navara (en remis og to tap). Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted August 14, 2017 Nakamura med "the walking hand shake". Interessant å høre Kasparov kommentere sluttspillet her! Share this post Link to post Share on other sites
Jo Bo 157 Report post Posted August 15, 2017 Runde 4 Aronian - Kasparov Remis Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted August 15, 2017 Navara vant over Karjakin ! Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted August 15, 2017 Kasparov tapte mot Nepo Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted August 15, 2017 Anand - Kasparov i neste runde. To legender Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted August 15, 2017 Vel, Kasparov tapte mot Nepo, men i et ganske interessant parti. Og det avgjørende tårnofferet 35...Re3 er jo elegant. Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted August 15, 2017 Kasparov spiller solid, men begynner å få ganske dårlig tid nå. 4 mot 10 minutter. Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted August 15, 2017 Remis til slutt der, ja. Grei avslutning for Kasparov. Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted August 15, 2017 Anand-Kasparov remis. Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted August 15, 2017 Synd med tapet mot Nepo. Han sto jo bra der også. Men spiller litt for seint. Det avgjørende trekket for Nepo var jo ganske elegant, da. :-) Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted August 15, 2017 Ganske bra intervju med Anand. "Vi var som WW1-veteraner", sier han om møtet med Kasparov. Og så er han imponert over spillet til Kasparov. Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted August 15, 2017 Nepo leder etter dag 2, med 8 poeng. Deretter følger et firkløver på 7 poeng, én på 6 og tre på 5 poeng (deriblant Kasparov). Navara ligger ensom i bunn med 3 poeng. Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted August 15, 2017 Kasparov sier at "for 20 år siden hadde det vært 3 av 3 i dag. I hvert fall 2,5 av 3". Jeg tror han overvurderer stillingen sin mot Nepo litt, gjør han ikke? Han snakker som om Nepo omtrent var tapt på et tidspunkt. Han er ikke helt fornøyd med spillet, men synes vel at han hadde fortjent litt mer. I morgen spiller han for å ha det gøy. Jeg tipper han vinner ett eller to partier i morgen! Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted August 16, 2017 Kasparov - Navara + 2.23 i følge Sesse. Håper på den første seieren nå Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted August 16, 2017 Huff, huff. Kasparov har lenge en klart vunnet stilling, men spiller den bort. Fra kliss remis får han likevel sjansen igjen da Navara bommer i tidsnøden. Men, så ender det likevel med tap. Synd - Kasparov kommer til å gråte blod etter den eventyrlige sjansen... Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted August 16, 2017 Huff da ... Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted August 16, 2017 Kasparov bruker nok en gang for mye tid. Nå har Kasparov 3 minutter igjen, mens Le har 17. Stillingen på brettet er relativt jevn, kanskje med en liten fordel til kineseren, ifølge sjakkmotorene. Share this post Link to post Share on other sites
JEB 486 Report post Posted August 16, 2017 Endelig - der kom seieren! Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted August 16, 2017 Endelig stang inn! Han har vært litt uheldig i denne turneringen. Og han har håndtert klokken høyst kritikkverdig. Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted August 16, 2017 Og der brøyt chess24 sammen AKKURAT i det Kasparov vant. Jeg fikk akkurat ikke med meg tabben ... Share this post Link to post Share on other sites
Inge «Insan» Harkestad 492 Report post Posted August 16, 2017 Merkelig bukk. Le bare satte tårnet rett i slag. Hva var det egentlig som skjedde der? Share this post Link to post Share on other sites
Gegga 471 Report post Posted August 16, 2017 Da må jeg inn via Twitch. Link her. Share this post Link to post Share on other sites